Ohlednutí za rokem 2024
Rok 2024 byl docela skormný, aut se u mě tentokrát moc nesešlo – nových kousků bylo pouze pět. No co, tak…
Ohlednutí za rokem 2023
Rok 2023 byl docela zlej – můj milovaný daily Accord sestřelil řidič nepojištěné dodávky, oprava je v nedohlednu, takže se velká…
Ohlednutí za rokem 2022
Rok 2022 byl co do jízd docela výživný! Svou sbírku jsem rozšířil o 40 SPZetek, 26 aut z toho jsem řídil…
Škoda Octavia (1. gen)
První novodobá Škoda Octavia je kult našich silnic – obzvláště s naprosto legendárním motorem 1.9 TDI se vstřikováním Pumpedüse. Věřte tomu, nebo ne – ale k téhle variantě jsem se poprvé dostal až nyní.
Ford Fiesta (5. gen)
Ford Fiesta ST150 2.0l I4 110kW, 5MT, FWD Pojďte se se mnou na chvíli vrátit na začátek nultých let. V motoristickém světě…
Drift School CZ
Dva dny za volantem, motor téměř konstantně vytočený až do omezovače a výhled na dráhu skrze boční okénko… nevím jak Vy, ale já si takhle nějak představuju ideální víkend.
Honda CR-V (5. gen)
Dostatečně velké auto pro 5 lidí. Svezení připomínající jízdu vlakem. Jemnou, vyváženou, poklidnou. S kvalitním zpracováním, jednoduchým stylem a vzdušným interiérem.
Porsche 911 (996)
Generace 996 není mezi příznivci Porsche 911 úplně nejpopulárnější. Tehdejší puristy popuzoval odklon od osvědčeného designu s kruhovými světlomety i náhrada klasického vzduchového chlazení. Je ale třeba přiznat, že v rodokmenu Porsche 911 platí 996tka za milník.
Porsche 911 (997)
Porsche 911 mě z počátku moc neoslovovalo, po delší zkušenosti se ale z 911 stala jedna z mých největších srdcovek.
Schumacher
Dokumentární novinka Netflixu se věnuje vzestupu jedné z největších legend Formule 1.
Mazda MX-5 (2. gen)
Malá Mazda MX-5. Tohle auto je tak propírané, že snad neexistuje nic, co by o ní ještě nebylo řečeno. Já tentokrát budu ale docela osobní, tuhle zlatavou Miatu jsem si totiž před třemi lety pořídil namísto letních pneumatik.
Škoda Octavia (703C)
Pamatujete si jakým autem jste poprvé v životě jeli? Já na jízdu z porodnice domů už sice zapomněl, to auto mám ale v garáži.
Fiat Punto (2. gen)
Je malý, je levný a na zadku má nalepený Zetko v trojúhelníku. Zároveň je příjemně přívětivý a jednoduše skromný. Fiat Punto je pro začátečníka vlastně docela ideálním autem.
Retro chrchel 2021
Po osmi letech se dá už akcička modelářů z Hati považovat za tradiční. Letošní nezklamal a splnil očekávání – opět šlo o uvolněnou soutěž plnou pohody a humoru.
Jaguar XF (X250)
V Jaguar ukrývající pod kapotou V8 o objemu 4.2 litru a kompresor jsem měl možnost se projet docela pořádně – na více než tisíc mil dlouhém tripu z Anglie do Opavy.
Jaguar XJ (X350)
V Jaguar ukrývající pod kapotou V8 o objemu 4.2 litru a kompresor jsem měl možnost se projet docela pořádně – na více než tisíc mil dlouhém tripu z Anglie do Opavy.
Poprvé v Anglii aneb jak jsme převáželi dva Jaguary
Celý můj dosavadní řidičský život mi unikala jedna specifická zkušenost, řízení na levé straně vozovky. Mé první seznámení bylo nakonec docela výživné – v dešti, tmě a se čtyřmi stovkami koní pod kapotou.
Citroën C3 Picasso
Kvádřík na kolečkách (byť se zaoblenou hranou) dává jasně najevo jednu věc – tady jde v prvé řadě o praktičnost. Citrën C3 Picasso si prostě nepotřebuje na nic hrát. Nabízí prostor obalený kouskem auta – a v mnoha chvílích je to přesně to, co potřebujete.
Subaru WRX STI
Subaru jsem si v jednu dobu skutečně velice oblíbil – ještě aby ne, většina jejich tehdejší produkce byla úžasná, na okruhu jsem se zabavil i za volantem naftového Outbacku s CVTčkem a BRZtko bylo prostě kupátko k pomilování. Jenže to hlavní Subaru vždycky bylo WRX STI. A zrovna s ním jsem měl možnost poprvé v životě vyrazit na Norschleife! Nemusím Vám snad vysvětlovat, proč to byla naprostá pecka.
Ben Collins: Jak řídit
V knize Jak řídit najde spoustu podstatného jak ostřílený řidič, tak i úplný začátečník. Collins nevysvětluje jen pokročilé techniky, ale také i logiku jízdy v provozu a fyzikální základy chování vozu na silnici. A já osobně si myslím, že by na silnicích bylo podstatně lépe, kdyby tyhle věci znal každý účastník provozu.