Tesla Model X
Dva týdny nazpátek jsem měl možnost si alespoň krátce vyzkoušet Teslu Model X ve výkonné specifikaci P90D. Stručně – je to prostě bestie, 762 koní odpálí tohohle cvaldu na stovku za 3,4 sekundy – tedy o desetinku sekundy rychleji než to zvládlo Ferrari Enzo. Ano vážně … Enzo!!! A stejně jako jeho štíhlejší bratříček (Model S) dokáže Xko ohromit spoustou technických vychytávek a gadgetů v čele s dveřmi Falcon wings. Pokud máte rádi SUVčka, tohle Vás nepochybně ohromí – ohromilo i mne, přestože SUV rád nemám (vyloženě mě odpuzují) … já prostě stále slintám spíš nad ladnou karosérií Modelu S.
Nissan Leaf (1. gen)
Nissan Leaf 30kWh Elektro 80kW / 30kWh, 1AT, FWD … Nejprve přišel na řadu kruhový plácek, na kterém jsme se pokoušeli…
Renault Scénic (4. gen)
Nejsem sice ještě ve věku, kdy bych docenil kvality praktického rodinného MPV, přesto ale musím říct, že si mi nový Scénic líbil – jezdí se s ním celkem pohodově a díky velkým kolům nevypadá jako obyčejná krabice na kolech.
Tesla Model S
Nedávno jsem měl možnost nechat se povozit v šíleném P85Dčku. Nakonec došlo i na druhé focení a s ním pro mě přišla i možnost si auto na vlastní kůži vyzkoušet – a rovnou přiznám, že to byl obrovský zážitek. Se svým 691 koňmi je tahle Tesla tím nejvýkonnějším a druhým nejrychlejším, co jsem zatím měl tu čest řídit … a vzhledem k tomu, že to nejrychlejší byly anglické trubky s přifouknutým Japonským motorem, můžu říct, že jde o opravdu úctyhodný výkon. Od velkého, elegantního, luxusního a krotkého vozu byste jej čekali jen stěží …
BMW X1 (2. gen)
Takový to jak to nejlepší co autě můžete říct je, že Vás až tak moc neštve. Ale ne, já chápu, že tohle dneska spousta lidí chce a já prostě nemám vkus.
Subaru Levorg
Mou optikou chyběly Subaru Levorg pouze dvě věci. Manuální převodovka a mechanická ruční brzda. Ok, tu ručku bych možná i oželel, ale CVTčko odpustit nedokážu. Přitom mohl být Levorg opravdu výborným kombíkem s trochou toho sportovního charakteru.
Kia Cee’d (2. gen)
Můj úplně první oficiální výlet coby motoristický žurnalista. Na to se prostě nezapomíná. Už jen proto, že šéfredaktor trval na tom, abych jel do Prahy, letěl letadlem do Žiliny a pak absolvoval cestu nazpátek. Takže jsem vlastně tak nějak dva dny pořádně nespal. Tisková mluvčí Kie se tehdy docela dobře zasmála a konstatovala, že příště se můžeme domluvit lépe – prý by nebyl takový problém, kdybych přijel z Ostravy po vlastní ose… ale auto bylo fajn!
Peugeot RCZ
Skvělé francouzské kupátko má jedinou vadu – není to zadokolka. Jenže RCZ R se samosvorem přesto tak nějak funguje a baví – je prostě celkem těžké nemít ho rád.
Na sedadle spolujezdce: Tatra T163 Jamal Bonver Dakar Team
Možná byste si řekli, že v náklaďáku přece musí být dost místa, jenže na minimalistické sedačce navigátora jsem se svými proporcemi vyloženě trpěl. Stálo to ale za to!
Lada 2101
Díky Cestuj Klasikou jsem si mohl prvně vyzkoušet, jaké to je sedět za volantem aut, kterým se kdysi možná někde svezli mí rodiče. Žigulík, Stodváca a Traboš – to prostě bylo nezapomenutelné svezení.
Škoda 120
Návštěva prostějovského Cestuj Klasikou a projížďka se třemi českými klasikami let dávno minulých patří k jedněm z těch nejlepších zážitků.
Trabant 601
Trabant je objektivně jedním z těch nejhorších aut, kterým jsem jel. Jak je tedy možné, že subjektivně to byla z těch nejlepších jízd, které jsem si užil? Protože je to prostě prča!
Tatra 813 Kolos 8×8 Truck Trial
Projížďka truck trialovou Tatrovkou v Librosu je rozhodně jeden z mých nejlepších zážitků – patří to k těm největším motoristickým extrémům, které jsem si kdy vyzkoušel.
Chevrolet Camaro (5. gen)
Americký muscle car byl teprve třináctým vozem, za jehož volant jsem usedl. Naštěstí bylo ale Camaro vlastně celkem pohodové a civilizované, takže jsem jízdu přežil bez následků na těle i na autě.
Ariel Atom
To se takhle svaří pár trubek, přimontují se na to kola a dvoulitr K20 z Hondy Civic Type-R. Protože výkonu není nikdy dost, přidá se navrch ještě kompresor. Ve výsledku je tu nějakých 300 koní na 470 kilogramů. Uf… No jen si schválně přepočítejte výkon na tunu. A protože jsou v Britové, tak trochu blázni, přibalí Vám k autu pár zbytečností, jako jsou světla a blinkry, aby se na to mohla plácnout SPZ a šlo s tím vyjet na silnici.