Rubriky
15 minut za volantem na okruhu Quest 2017 - dorazit první stovku aut to nejlepší, co jsem kdy řídil

Ford Fiesta mk VI

Fiesta ST byla toho dne tím nejslabším vozem, za jehož volant jsem na Mosteckém okruhu usedl. Paradoxně jsem se v ní však bavil asi nejvíce – je prostě hravá a do zatáček se vrhá s nadšením štěněte honícím se za hozeným míčkem.

Ford Fiesta ST

1.6 I4 Turbo 134kW, 6MT, FWD

… Závěr patřil tomu nejslabšímu vozu – malé Fiestě ST. Do rukou se mi dostala ještě s kouřícími brzdami po předchozím kolegovi a šlo cítit, že už jsou trochu povadlé. Nebylo tedy na místě auto úplně trápit, o zábavu však ani při mírnějším tempu nouze nebyla.

Relativně skromný výkon, alespoň ve srovnání s ostatními vozy, kompenzuje auto dostatkem charakteru. Fiesta je jednoduše hravá. Jakkoli výkon 182 koní oturbené jednašestky nezní závratně, dodává malému hatchbacku dostatek dynamiky na velmi svižnou jízdu, a díky dovádivě naladěnému podvozku se Fiesta vrhá do zatáček s nadšením štěněte nahánějícího hozený míček, zatímco záď tak nějak vlaje za autem.

Přední kola se však pevně drží asfaltu a zasazují se o to, že auto působí pohodově a nevytrestá Vás kvůli každému sebemenšímu pochybení.

Text je výňatkem z článku Ford Performance Day na závodním okruhu v Mostě napsaném pro Autoweb.cz

mk / 2017