Rubriky
15 minut za volantem

Seat Leon (1M)

Seat Leon první generace je dnes již vcelku skromným autem, ve své době ale platil za západního elegána a stylovější alternativu k milované Octavii.

Seat Leon (1M)

1.9 TDI I4 66kW, 5MT, FWD

Pár dní zpátky jsem měl možnost se chviličku projet Seatem Leon první generace. Dnes se dá říct, že je to velmi skromné drobné auto, ale ještě si celkem pamatuju, jak obdivně jsme na něj koukali v době kdy se začal objevovat na našem trhu. Jasně, že je to v podstatě to samý co Octavia (taky vychází ze čtyřkového Golfu), ale oproti jedničkové ovci měl tak trochu více šmrnc – alespoň esteticky. Působil na pohled trochu sportovněji a trochu méně se zaměřoval na praktičnost, kterou naopak jasně dávala na odiv (kufr Leonu není vůbec špatný, ale porovnání s tehdejší Octavií prostě neustojí).

Místa na zadních sedačkách je (respektive není) zhruba stejně, kvalita materiálů je obdobná (po těch cca dvaceti letech to prostě vrže) a jízdně je to vlastně taky víceméně shodné se stejně specifikovanou Octavií. Drobné nuance se najdou, ale není to prostě nijak drastický rozdíl.

Když jsme u té jízdy – nejslabší z oturbených naftových jednadevítek dává nějakých devadesát koní, což autu uděluje přijatelnou dynamiku, extra živou jízdu však úplně očekávat nemůžete. Určitě vás nepřekvapí typické řachtání starého nafťáku – co se týče utlumení prodělaly nafťáky od té doby opravdu slušný vývoj. A samozřejmě je tu také typická turbodíra, která do velké míry otupuje reakce na plyn.

Co se podvozku a ovládání týče je ale auto příjemně mechanické a celkem dobře čitelné. (Což se samozřejmě nese ruku v ruce s dobou, ve které šel první Leon na trh – auta v devadesátkách ještě prostě nebyly moc zkažené elektronikou).

Byť naftový Leon není úplně autem pro nadšence (celkem bych byl zvědavý na Cupru), nebyla to s ním úplně špatná jízda – jak jsem již psal, dnes je to prostě docela skromné (a vlastně i celkem sympatické) auto.

mk /2020