Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Mitsubishi FTO GX

U nás v Evropě není FTO moc známé – prodávaly se převážně v Japonsku, k nám se podívaly převážně se dostaly jenom do Anglie. Jde přitom o docela zajímavé kupé.

Mitsubishi FTO GX

2.0 V6 132kW, 5AT, FWD

Mitsubishi FTO je zapomenuté devadesátkové kupéčko. Zapomenuté hlavně proto, že se původně výhradně pro Japonský trh určený stroj po dlouhou dobu dostával do Evropy pouze jako individuální import, a také pro svůj přední náhon, který v relativní záplavě sporťáků s náhonem na správná kola nebyl tak úplně in. Navíc nebylo FTO ani na tehdejší poměry nijak zásadně dravé – i nejrychlejší variantě to na stovku trvalo 7,5 vteřiny.

Úplně nezajímavý stroj to nebyl, ve vyšších specifikacích se pod kapotou ukrýval vidlicový šestiválec s výkony 170 – 200 koní a stroj se nabízel jak s pětistupňovým manuálem, tak s rovněž pětistupňovým robotizovaným automatem Invecs-II založeným na převodovkách Tiptronic od Porsche. Specialitkou převodovky bylo učení se jízdnímu stylu řidiče.

Mě se do rukou dostalo konkrétně FTO ve verzi GX se 180 koňmi pod kapotou a šlo o opravdovou mikroprojížďku – svezl jsem se s autem, které docela dlouho stálo v garáži a vlažným tempem jsem ujel nanejvýš dva kilometry, při kterých mě navíc potkaly drobné technické potíže – netroufnu si tedy vůz hodnotit ani v rámci tohoto mikrotestu. Zvuk šestiválce pod kapotou je ale opravdu příjemný.

mk / 2019