Rubriky
den za volantem na okruhu Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Kia Stinger

Ostrý Stinger a velký výlet do zeleného pekla. Tohle byla prostě pecka!

Kia Stinger GT

3.3 V6 T-GDI 272kW, 8AT, RWD

Na Kiu Stinger GT se vzpomíná moc hezky – váže se k ní totiž můj druhý výlet na Nürburgring, při kterém jsme tři dny užívali kroužení po asfaltu zeleného pekla.

A je třeba říct, že Stinger GT si s náročným okruhem poradil celkem se ctí – byť se mu pravda až trochu moc zahřívaly brzdy. Přesto ale fungoval Stinger perfektně a já se za jeho volantem skutečně skvěle bavil. Kia si prostě vyšlápla na BMW a podařilo se jí to skutečně bravurně. Jediné co mě na Stingeru mrzelo byla absence manuální převodovky.

Mimochodem se Stingerem jsem tehdy na autobahnu trhnul svůj rychlostní osobák – se 272 km/h jsem překonal svou předchozí maximálku s Porsche, se kterým jsem se rozjel na 270 km/h.

A je třeba říct, že pár kiláků navíc by Stinger ještě zvládl, nebýt toho, že mi na čelním skle přistála kapka a já automaticky hrábnul po stěrači. A co udělá stěrač v 272 km/h? Vyletí nahoru a zpátky už ho odpor vzduchu nepustí.

I tak je ale skvělé sledovat nevěřící pohledy lidí, když prohlásím, že jsem jel s Kiou rychleji než s Porschetem.

mk / 2021