Rubriky
15 minut za volantem na okruhu Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Jaguar S-Type

S-Type nikdy nevypadal příliš dravě, spíše naopak. Jenže tenhle “knedlík” má pořádně pikantní náplň – kompresorem foukanou V8 ukrývající téměř 400 koní.

Jaguar S-Type R

4.2 V8 Kompresor 291kW, 6AT, RWD

Vrcholná verze Jaguar S-Type R se začala vyrábět od roku 2002 a pod kapotou nabídla vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru doplněný kompresorem. Výsledkem bylo zběsilé stádečko téměř 400 koní pěkně cvičících se zadkem vozu a schopných rozehnat auto na stovku za 5,9 vteřiny. Přitom si vůz zachoval celkem decentní styling a příslušnost k nejvyšší kastě prozradí jen pár drobných detailů, které neuniknou jen těm nejpozornějším – třeba větší brzdy, decentní křídlo na kufru a trochu jiná mřížka chladiče.

Tohle je prostě pořádně ostrá šelmička… kterou jsem si ale pořádně neosahal. Motoru jeden válec vynechával, takže jsem to při krátké jízdě opravdu šetřil. I přes nízké otáčky šlo ale moc dobře cítit, že se tam někde ta brutální síla ukrývá. Až bude po servise a všechno bude v pořádku, tak to bude slušná pecka.

mk / 2019


Jaguar S-Type R

4.2 V8 210kW, 6AT, RWD

Poprvé se mi poštěstilo sáhnout si na auto s pravostranným řízením. S osmiválcem pod kapotou je sice dost výkonný, ale zároveň je těžký, vybavený pomalým automatem a sedí na opravdu komfortním podvozku. Úplně to pravé ořechové na okruh to pravda nebylo, ale zkušenost to byla rozhodně zajímavá.

mk / 2019