Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Nissan Primastar

Obyčejný Renault Traffic, akorát se znáčkem Nissanu? No, jo, je to tak – nic víc za tím nehledejte.

Nissan Primastar

1.9 dCi100 I4 74kW, 6MT, FWD

Čas od času se dostanu k autu, které se u nás neprodávalo – a to je i případ Nissanu Primastar… teda tak trochu, u nás se prodával Renault Trafic a Opel Vivaro, což je vlastně úplně to samé, akorát s trochu jinou výbavou.

Do praciček se mi dostala turbodiesel 1.9 litru s výkonem rovné stovky koní (dělaly se ještě 80k, 90k, 115k a 150k varianty, nejsem si ale jistý, které se podívaly pod kapotu Nissanu a které byly vyhrazeny Renaultu či Oplu) a překvapivě musím říct, že to není žádná velký hrůza, byť je to trochu líná bestie, která se na stovku hrabe zdánlivě nekonečných 15 vteřin (no dobře… 14,9…. hnidopiši). Ve výsledku se s ním ale nejezdí nijak špatně, když už se rozjede tak působí docela klidně a stabilně. Vlastně nebýt pomalých rozjezdů, tak bych řekl, že jede docela svižně.

Působí docela velkým a vysokým dojmem, ale zase takový obřík to není. S výškou těsně pod dva metry se je to jedno z aut, se kterými můžete bezpečně vět do většiny podzemních garáží. S šířkou rovněž těsně pod 2m a délkou 4,72m si zároveň zachovává docela slušnou manévrovatelnost.

Zároveň je to ale plnokrevná dodávka – byť se dělala i varianta minibus, tak má třeba Peugeotu Traveller docela daleko, byť nabízí v podstatě to samé. Traveller prostě působí trochu více jako velký osobák a trochu méně jako přestavěná dodávka – tohle srovnání berte samozřejmě trochu s rezervou, Traveller je o dvě generace mladší vůz a v minibusovém Traficu jsem pouze seděl jako cestující.

mk / 2019