Velor-X-Trike čtyřkolka
Elektromobil 3kW, AT, RWD
Sice se dá vzhledem k parametrům sotva mluvit o autě, ale jinak si tohle prťavé vozítko získalo mé sympatie. Zatímco se dneska za luxusní limuzínou nikdo neotočí a pouze pár lidí se obtěžuje odlepit oči od mobilu, když kolem projíždí nějaký sporťák, tahle malá bzučící mrška vzbuzuje pozornost všude. Stačí zaparkovat a sledovat, jak lidé pobíhají kolem, auto si fotí, ukazují ho dětem a ptají se snad na všechno.
Při jízdě se o žádných superlativech mluvit nedá, tohle srandovní vozítko ze sebe vymáčkne maximálně 45 km/h a to ještě při dobrém rozmaru. V záchvatu optimismu jsem se v jednu chvíli rozhodl začít předjíždět do kopce cyklistu. Když mi v půlce manévru začal ujíždět, tak mě to vlastně ani nepřekvapilo.
Chyb se na tomhle vozítku najde požehnaně – tak třeba rám okna s tlustou výsečí na stahování okýnka celkem úspěšně blokuje výhled z vozu a zadní okýnko je také spíše takový vtip. A to ani nemluvím o citelně laciném zpracování, které je v ostrém kontrastu s cenou – byť se VXT honosí titulem nejlevnějšího elektromobilu v česku, stále se bavíme o částce, za kterou jde pořídit solidní ojetý vůz klasické koncepce.
Může jít ale o docela užitečnou záležitost – na krátké dojíždění do práce by to mnoha lidem mohlo stačit – parametry je ale potřeba brát trochu s rezervou – baterie půjdou v zimě s kapacitou hodně rychle dolů.
Pozitivní ale je, že je na trhu již novější verze, která podle všeho hodně dílenských nedostatků a nedomyšleností napravila.
mk / 2021