Rubriky
den za volantem Quest 2017 - dorazit první stovku aut Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok recenze

Škoda Rapid

Pokud jsem si něco z prvních jízd Rapidem odnesl, bylo to zjištění, že automat DSG v kombinaci s malým a slabým motorem opravdu ne. Jinak je ale Rapid docela pohodový malý sedan.

Škoda Rapid

1.0 I3 Turbo 70kW, 5MT, FWD

1.4 I4 Turbo 92kW, 6AT, FWD

1.4 I4 TDI 66kW, 6AT, FWD

Naftová jednačtyřka má v nabídce úplně nejnižší výkon, 66kW a na autu je hodně znát, že se mu do pohybu moc nechce. Už ve dvou lidech bylo auto citelně slabé a troufnu si tvrdit, že v plném obsazení bude dynamika naprosto zoufalá. Převodovka DSG tomu moc nepomáhá – při klidné jízdě nechává motor padnout do otáček tak nízkých, až začne poškubávat a ani při prošlápnutí do kickdownu se kromě vyššího řevu nic moc neděje.

Trochu jiná situace nastává v případě kombinace 1,4 TSI a DSG – stále platí, že převodovka nechává otáčky motoru v klidu padnout až příliš nízko, pokud však otáčky udržuje výše, jezdí se s autem velmi dobře. Trochu horší je to ale opět s kickdownem. Jedete-li pomalu a chcete jen trochu přidat plyn, velice záhy narazíte na hranici, kdy převodovka podřadí a auto vyrazí prudce dopředu. Tohle se mi stalo při městské jízdě hned několikrát a rovnou předesílám, že jsem se k plynu choval jemně. Naprogramování převodovky DSG mi přišlo přinejmenším zvláštní. Vcelku příjemným překvapením pak byl pak novinkový jednolitrový benzínový třiválec s turbem 1,0 TSI o výkonu 70kW

V kombinaci s manuálním pětikvaltem je potřeba hodně řadit – motor se začíná probouzet někdy kolem tří tisíc otáček, ale pokud jej udržujete nad touto hranicí chová se velmi příjemně a předvídatelně, a propůjčuje tak autu alespoň pocitově slušnou dynamiku. Je trochu hlučnější a má jadrnější projev na, který jsme si už u tříválců tak nějak zvykli, ale ve výsledku na mne docela zapůsobil.

Osobně bych se asi pídil ještě po silnější verzi motoru s šestistupňovým manuálem. Jízdnímu komfortu pak není v žádné verzi není moc co vytknout. Na hladkých cestičkách v okolí Frankfurtu působil podvozek jistě a zároveň komfortně a auto drží dobře i dynamičtější jízdě – vyloženě ostrou jízdu jsme však v průběhu testování neměli možnost na veřejných silnicích vyzkoušet.

Moje kompletní první dojmy z předváděčky Rapidu ve Frankfurtu si můžete přečíst ve článku Škoda Rapid (2017): První dojmy, který jsem tehdy sepsal pro Autoweb.cz.