Škoda Rapid
1.0 I3 Turbo 70kW, 5MT, FWD
1.4 I4 Turbo 92kW, 6AT, FWD
1.4 I4 TDI 66kW, 6AT, FWD
…
Naftová jednačtyřka má v nabídce úplně nejnižší výkon, 66kW a na autu je hodně znát, že se mu do pohybu moc nechce. Už ve dvou lidech bylo auto citelně slabé a troufnu si tvrdit, že v plném obsazení bude dynamika naprosto zoufalá. Převodovka DSG tomu moc nepomáhá – při klidné jízdě nechává motor padnout do otáček tak nízkých, až začne poškubávat a ani při prošlápnutí do kickdownu se kromě vyššího řevu nic moc neděje.
Trochu jiná situace nastává v případě kombinace 1,4 TSI a DSG – stále platí, že převodovka nechává otáčky motoru v klidu padnout až příliš nízko, pokud však otáčky udržuje výše, jezdí se s autem velmi dobře. Trochu horší je to ale opět s kickdownem. Jedete-li pomalu a chcete jen trochu přidat plyn, velice záhy narazíte na hranici, kdy převodovka podřadí a auto vyrazí prudce dopředu. Tohle se mi stalo při městské jízdě hned několikrát a rovnou předesílám, že jsem se k plynu choval jemně. Naprogramování převodovky DSG mi přišlo přinejmenším zvláštní. Vcelku příjemným překvapením pak byl pak novinkový jednolitrový benzínový třiválec s turbem 1,0 TSI o výkonu 70kW
V kombinaci s manuálním pětikvaltem je potřeba hodně řadit – motor se začíná probouzet někdy kolem tří tisíc otáček, ale pokud jej udržujete nad touto hranicí chová se velmi příjemně a předvídatelně, a propůjčuje tak autu alespoň pocitově slušnou dynamiku. Je trochu hlučnější a má jadrnější projev na, který jsme si už u tříválců tak nějak zvykli, ale ve výsledku na mne docela zapůsobil.
Osobně bych se asi pídil ještě po silnější verzi motoru s šestistupňovým manuálem. Jízdnímu komfortu pak není v žádné verzi není moc co vytknout. Na hladkých cestičkách v okolí Frankfurtu působil podvozek jistě a zároveň komfortně a auto drží dobře i dynamičtější jízdě – vyloženě ostrou jízdu jsme však v průběhu testování neměli možnost na veřejných silnicích vyzkoušet.
Moje kompletní první dojmy z předváděčky Rapidu ve Frankfurtu si můžete přečíst ve článku Škoda Rapid (2017): První dojmy, který jsem tehdy sepsal pro Autoweb.cz.