Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Renault Mégane (1. gen)

První Mégane je dneska už trochu stařešina a ztratil hodně ze svého tehdejšího lesku – ostatně stejný osud potkal jeho tehdejší konkurenty. Ve své době to ale byl celkem šmrncovní hatchback.

Renault Mégane

1.4 I4 51kW, 5MT, FWD

Mégane první generace se mi ve své době docela líbil – obzvláště ve verzi kupé. Postupem času design trochu zastaral, ale i dnes působí docela elegantně. Jeho tehdejší konkurencí byl Golf (3. a 4. generace), Peugeot 306 a nebo třeba první Astra – a je nutno uznat, že proti nim měl Megane docela šmrnc.

Uvnitř je to ale dle očekávání těžké retro! Klasická devadesátková palubka s šedými plasty. V tomhle konkrétním případě dokonce s hodinami namísto otáčkoměru (jó to byly doby…) a bez posilovače řízení. Celkem příjemně mě ale překvapil Mégane jízdně – podvozek mi přišel pohodlný, ale ani zdaleka ne měkký. Řízení samozřejmě s hromadou odezvy (co taky čekat bez posilovače) a docela přesné řazení, byť s trochu delšími dráhami. A celkem slušně s autem fungovala i základní benzínová 1.4 s výkonem necelých sedmdesáti koní. S váhou kolem 1150 kg se motor skutečně zase tolik nezapotil.

Je to sice dnešní optikou starej pekáč a asi nikdy nebude platit to, že by tohle autíčko někoho ohromilo, byť třeba ve špičkovém stavu. Tohle byla prostě tehdejší automobilová konfekce, která se ani nedočkala opravdu rychlé varianty RS. Na druhou stranu to ale bylo jednoduše pohodové, příjemné a šmrncovní auto.

mk / 2019