Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Renault Kadjar

Kadjar s nejmenším benzínovým motorem není zrovna trhač asfaltu – to ostatně není ani s nejsilnější motorizací. Svým charakterem vyloženě vybízí k poklidné jízdě, obzvláště s líňoučkým automatem. Tahle poloha ale kompaktnímu SUV vlastně docela sedí.

Renault Kadjar TCe 130 AT

1.2 I4 Turbo 96kW, 7AT, FWD

Jednadvojka pod kapotou neposkytne zrovna závratnou dynamiku, rozhodně ale není tragicky pomalý, jak by se při představě prťavého motoru v těžkém autě mohlo zdát. Kadjar je dělaný spíše na pohodovou a klidnou jízdu a ta mu skutečně jde. Není přitom ale ani příliš houpavý a na cestě drží skutečně celkem dobře a nepocítil jsem ani zásah stabilizace, který bych v pár zatáčkách očekával – buď nastoupí až později, nebo je opravdu jemně naladěná.

Celkově Kadjar příjemně překvapil – připomněl mi Nissana X-Trail, se kterým jsem měl tu čest předloňskou zimu, a který se mi skutečně líbil, přestože SUVčka jednoduše nemám rád. A podobnost to není náhodná – Kadjar má společnou platformu s menším bráškou X-Trailu, Nissanem Qasqai.

mk / 2019