Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Mercedes-Benz CLS

CLSko je luxusní, pohodlné a pořádně svižné, ale trápí jej stejný problém jako ostatní Mercedesy – pocit z rychlosti je až moc utlumený a řidičsky si jej moc neužijete. Tedy. problém je to samozřejmě jen pro některé z nás…

Mercedes-Benz CLS 350d 4Matic

2.9 TDI 210kW, 9AT, 4Matic

Luxus pro mě nikdy nebyl v případě aut prioritou, musím ale uznat, že mě CLSko dokázalo ohromit. Už jen první pohled na dvě obrovské obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu je impozantní. V infotainmentu jsem se ostatně vrtal alespoň 20 minut a koukal, co to vlastně umí. A umí toho hodně – třeba nastavovat nejen intenzitu výhřevu sedaček, ale i rozložení vyhřívání (tedy jestli chcete vyhřívat víc zadek nebo záda) či měnit ambientní podsvětlení vozu v celé barevné škále. Prostě dobrý – je to gimmick, nepotřebujete to ale prostě sakra WOW! Nemusím dodávat, že interiér je prostě plný prémiových materiálů a kam mé oko dohlédlo a má ruka dosáhla nenašel jsem kompromisu.

Jízdně je to zcela typický Mercedes – podvozek je pocitově přikovaný k zemi, zároveň to ale působí, jako kdyby se nad ním samotná karoserie tak trochu vznášela. Prostě drží, ale vibrace a rázy dovnitř nepřenáší. Uvnitř se to všechno vlastně jen tak volně a pohodově pohupuje. Nutno podotknout, že řízení je trochu odtažité – auto Vás neobtěžuje přílišnou zpětnou vazbou, dáte povel zatočit a ono prostě zatočí. Že jste přitom přejeli retardér, dlažební kostku a dvě slepice už jako řidič vědět nepotřebujete. Tady hraje prim pohodlí.

Plavnost vozu je ale zároveň trochu zrádná, protože do velké míry tlumí pocit rychlosti. A CLSko je opravdu hodně rychlé – turbodieslový řadový šestiválec o objemu 2,9 litru posílá na kola 282 koní a papírově zrychlí na stovku za 5,7 vteřiny. Reálně je prý ale ještě o něco rychlejší – alespoň podle mobilové GPSky. A v kombinaci se zmíněnou odtažitostí je to trochu ten problém – plavnost a samozřejmost, s jakou zvládá CLS jet rychle dokáže podstatně rozhodit Vaše vnímání rychlosti. Pocitově si jedete zatáčkami na pohodu sedmdesátkou, ručička na tachometru se v tu chvíli už nebezpečně blíží stotřicítce. Tu rychlost skutečně necítíte – tedy až do chvíle, kdy šlápnete na brzdy. Jsou vůči vozu sice více než adekvátní, stále ale musí pracovat se dvěma tunami váhy.

Přiznávám – CLSko mě ohromilo, přestože nabízí trochu jiné kvality, než které já osobně u aut hledám. To co nabízí je dotažené do nejmenšího detailu a dá se mu skutečně jen máloco vytknout – troufnu si třeba tipovat, že bych asi chvíli pořádně klel, pokud bych měl jet na zadních sedačkách – díky přítomnosti střešního okna jsem měl ostatně trochu problém i za volantem a musel jsem jet se sedačkou trochu méně narovno, než by se mi líbilo… no prostě… chyby se u téhle kategorie vozidel už hledají jen velice těžko.

mk / 2021