Hyundai i30 Fastback
1.4 T-GDi 103kw, 6MT, FWD
Hyundai i30 Fastback je liftback a není nijak zásadně fast… to jenom abychom si ujasnili pojmy. Jinak je to ale velice slušné auto a úplná lemra to taky není.
Turbovaná jednačtyřka pod kapotou ze sebe doluje 140 koní, což stačí k velice slušné dynamice, alespoň na poměry rodinných vozů. Převodovka je ale pocitově opravdu brutálně krátká dvojka těsně pod omezovačem dává nějakých 90km/h – uff, to je docela nezvyk. Podvozek je naladěný docela příjemně a celkem měkce – očekávání byla mnohem tvrdší.
[vsuvka] Poslední roky si všímám, že někteří výrobci prostě neumí trefit převodovku správně k autu – maličký Peugeot měl monstrózně dlouhou dvojku, která v v maximálních otáčkách šla za 110, což bylo úplně na nic, protože pod padesát dělala z auta neskutečnou lemru. Mazda 3 minulé generace měla zase stupně naňahňané zbytečně u sebe, takže ideální pohodlné řazení bylo 1,3,5,6 a 2,4 jsem úplně vynechával – šestka přitom mohla být klidně ještě o kapánek delší, ale nad tím se nikdo v Mazdě neobtěžoval uvažovat [konec vsuvky]
Rozumná byla i výbava v porovnání s cenou – jasně, Škodovka je Škodovka a v některých ohledech je koncern stále nepřekonaný – tedy hlavně po stránce prostoru. Pokud ale prostor není Vaším primárním měřítkem, tak i30tka nabídne minimálně srovnatelnou výbavu za lepší peníz.
Dnešní Hyundaie jsou prostě celkem fajn auta, která nijak nezaostávají za konkurencí. Zaostalé bylo bohužel marketingové oddělení českého zastoupení, které se nezmohlo na víc než jen patetické rýpání do Škodovky – od toho prý sice v poslední době upustili, ale stále to v mnoha potencionálních zákaznících zanechalo šrám a dojem nesympatické značky. Což je velká škoda (s malým š), protože auta samotná jsou vážně celkem povedená.
mk / 2019