Honda Civic Sedan
1.5 Turbo I4 134kW , CVT, FWD
Potom co Honda stáhla z Evropského trhu Accord, nastoupil na jeho místo Civic Sedan. A zatímco hatchback s hromadou fejkových spojlerů a přístupů vzduchu vypadá jako ztělesnění vlhkého snu fanouška Fast&Furious a benzínkového tunera zároveň, Civic Sedan hraje ne trochu uhlazenější notu.
Sedan je skutečně podstatně elegantnější a tváří se dospěleji, což mu jako nástupci Accordu docela sedí. Rozdíly jsou poznat trochu i uvnitř, oproti hatchbacku je sedan při jízdě o poznání tišší – v hatchbacku jsem se sice projel jen jako spolujezdec, nicméně byly v něm docela výrazně slyšet nárazy od zadní nápravy.
Se svým vzrůstem jsem měl trochu problém s ergonomií. Středový panel je tvarován tak, že se jedna jeho hrana nachází přímo proti mému koleni. Delší řízení by se tak velmi rychle stalo utrpením.
Jízdně je ale Civic docela příjemný a podvozek docela hezky pracuje. Tenhle konkrétní kousek byl ale bohužel vybavený převodovkou CVT, takže požitek za volantem tu úplně nebyl – byť i přes tento handicap dokáže být Civic celkem svižný (abych to uvedl na pravou míru, majitel nepovažuje CVT za handicap, ale naopak za skvělou věc).
mk / 2021
Sice se mi nepodařilo ulovit legendární Multiplu, ani symbolickou Škodovku stovku, ale snad se povede příští rok – to bych se rád pro změnu pokusil o ulovení další stovky, i když tentokrát budu asi skromnější a budu to počítat po spzetkách, těch jsem letos ve výsledku nalovil něco přes 70, ale s počítáním jsem začal až někdy v dubnu, takže to nevypadá nereálně.
Rád bych velmi poděkoval všem, kteří mě tento rok auty zásobovali – našlo se Vás opravdu hodně a někteří z Vás dokonce mě v mé snaze podpořili dokonce několikanásobně. Velké díky!
mk / 2019