Ford Transit Custom EcoBlue
2.0 TDCi I4 125kW, 6MT, FWD
…
Na první pohled nejzřejmější novinkou jsou úpravy vzhledu, který nyní více ladí s designovým jazykem současné modelové řady Fordu. Transit Custom nově dostal výraznější nedělenou masku ve stylu osobních vozů své modelové řady, upraven byl rovněž vzhled mlhových světel a nejvýraznější změnou prošly přední světla. Ta se jednak přesunula více do rohů, tak aby lépe prezentovala mohutnost vozu, zároveň dostala novou grafiku a přibyl dnes nezbytný pásek denního LED svícení, který je nyní možné doplnit o výkonné HID xenonové lampy. Úpravy vzhledu se nevyhnuly ani kabině řidiče, která dostala úplně novou palubní desku s výrazným horizontálním členěním kombinující měkké a tvrdé plasty. Oproti předfaceliftové verzi přibylo hned několik úložných prostorů, přičemž velice praktickými se jeví tři přihrádky přímo na vrchu palubní desky, které jsou dostatečně velké na uložení klipu s rozvozovými listy.
První dojmy z Fordu Transit? Zatím tedy jen ze sedadla pasažéra, ale po dlouhé době auto, ve kterém mám dost místa nad hlavou i na nohy…
Změny rovněž doznaly sedadla, která jsou díky novém materiálům stavěna na ještě vyšší opotřebení. Ve středu palubní desky je pak k nalezení displej infotainmentu či autorádio – dle zvoleného stupně výbavy je na výběr klasické jednoslotové rádio, infotainment s 4“ displejem, nebo infotainment s 8“ displejem, přičemž oba infotainmenty jsou vybaveny systémem SYNC 3, který slibuje jak pohodlné dotykové ovládání, tak i pokročilé hlasové ovládání všech systémů od ladění rádia, přes nastavování teploty klimatizace až po ovládání navigace. SYNC 3 rovněž umožňuje propojení systému s mobilem a zrcadlení jeho obrazovky na displeji infotainmentu. Podporovány jsou protokoly Apple CarPlay i Android Auto, přičemž by hlasové ovládání mělo rovněž fungovat i v rámci systému propojeného mobilu.
Novinky se dotkly rovněž pohonného ústrojí. V nabídce jsou stále dvoulitrové vznětové motory EcoBlue o výkonech 105, 130 a 170 koní, nově je však možnost doplnit je o šestistupňovou automatickou převodovku. Zároveň se u nejslabší varianty vozu povedla zvýšit efektivita o 6% procent a sto kilometrů mimo město by papírově měla zvládnout za 5,8l nafty. V budoucnu nás však čekají ještě výraznější novinky, v modelovém roce 2019 by měla v nabídce motorů přibýt benzínová jednotka EcoBoost s objemem jednoho litru. Ford se opravdu nezbláznil – půjde samozřejmě o plug-in hybrid a litrový EcoBoost bude v autě fungovat pouze jako generátor a o samotný pohon vozu se postará elektromotor. Na plně nabité baterie by měl vůz být schopen urazit vzdálenost 50km.
…
Pozice za volantem je velmi dobrá a nabízí dostatek prostoru ve všech směrech, trochu horší je to však na místě spolujezdce, a to hlavně v single-cab verzi. Palubní deska je vcelku masivní, vyšším postavám tak nezbyde nic jiného než se posadit se zadkem přimáčknutým až k opěradlu, a i přesto zůstane před jejich koleny pouze pár centimetrů. Úhlavním nepřítelem dlouhánů je pak držák na lahev postavený přímo proti vůči nevinné holeni oběti.
Před týdnem jsem si zaletěl do Frankfurtu povozit si zadek ve faceliftovaném Transitu Custom. Ten je sice oproti velkému transitu o poznání menší, ale přesto se už jedná o plnohodnotnou dodávku – o to příjemnější je zjištění, že se ovládáním zase o trochu přiblížila osobákům, a že při usednutí za volant Vás nečeká nic moc neobvyklého, natož pak děsivého…
Při normální jízdě je to nepříjemné, při prudším brždění předpokládám že i vcelku bolestivé – tohoto testu však byla má oblíbená pravá holeň naštěstí ušetřena. Double-cab verze s druhou řadou sedaček tímto neduhem netrpí. Lavice pro dva spolujezdce v první řadě nahrazena jediným plnohodnotným sedadlem, které je umístěno trochu více středu a zároveň je možné jej odsunout alespoň trochu dozadu. Na lavici v druhé řadě je pak spousta místa dokonce i pro mne.
Vyzdvihnout si rovněž zaslouží odhlučnění vozu ve všech variantách. Od devítimístné verze s krátkým rozvorem až po single-cab s dlouhým rozvorem a zvýšenou střechou, ve všech případech je vnitřní hluk zhruba srovnatelný s průměrnými osobními vozy s turbodieselem. Diskuze v kabině stejně jako telefonní hovory tak lze za jízdy vést bez zbytečného zvyšování hlasu.
…
Text je výňatkem z článku Ford Transit Custom 2017: První dojmy napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2017
Jak mi Ford zkazil mé první embargo
Celý výlet do Frankfurtu za omlazeným Transitem Connect byl jedním z mých nejhorších zážitků coby motoristického žurnalisty. Auto samotné nebylo tak špatné, ale ty patálie kolem.
Začalo to už tím, že celý tenhle výlet byl pouze jednodenní, takže jsem ve Frankfurtu nespal a prostě jsem to odjel na otočku. Po půlnoci jsem sednul do auta a vydal se z Ostravy do Prahy na letiště, prospal jsem let (má superschopnost je usnout před startem a probudit se až po přistání) a hned jsem šel s kolegy jezdit.
Potom co jsme trochu pojezdili a vyslechli si oficiální prezentaci se naše česká skupinka rozhodla vydat se na hotel a trochu si užít místního občerstvení. K našemu překvapení nás ale Ford po chvilce nahnal do auta a odvezl na letiště. Ještě k tomu na špatný terminál, takže jsme se museli přešourat přes úplně celé frankfurtské letiště. Což o to, času jsme měli docela dost – vyklopili nás tam asi pět hodin před odletem.
Mě navíc samozřejmě potom ještě čekala cesta z Prahy do Ostravy. Asi Vám nemusím líčit, v jakém jsem byl po návratu stavu.

Co mě ale na celé prezentaci naštvalo nejvíc, bylo mé první embargo! Ano, na prezentaci před námi odhalili nový a úžasný… Transit Connect… tedy respektive jeho facelift. Přesně tak, auto natolik vzrušující, asi jako finále Ordinace v růžové zahradě. Jasně, že to asi není špatné auto, ale… no prostě tohle embargo se drželo fakt snadno – o tomhle autě fakt nemáte nijak kulervoucí potřebu někomu povídat.
Žádný supersport, žádný muscle car, žádný hot hatch, dokonce ani žádný zajímavý sedan, ale facelift nudné pracovní krabice na kolech. Je to tak – Ford mi naprosto zkazil mé první embargo!
Hodí se ale ještě říct, že ostatní Fordí akce jsem si zatím vždycky užil, třeba že v případě Fordu EcoSport šlo o jedno z nejhorších aut, které se mi kdy dostaly pod ruce.
mk / 2021

Ford Transit 350 Trend 4×4
2.2 TDCi I4 114kW, 6MT, 4×4
Velký Transit byl první dodávkou, se kterou jsem se měl kdy příležitost projet. Lhal bych, kdybych tvrdil, že si z toho nějak moc pamatuju, ale zase je třeba říct, že to vlastně byla příjemná první zkušenost. Usednout za volant Tranzitu a prostě jet nebyl ani zdaleka takový problém, jaký bych si představoval. Jasně, je to obrovská dodávka, ale řídí se prostě tak nějak pohodově.
mk / 2021
