Ford Focus RS a Ford Focus ST
2.3 I4 Turbo GDI 261kW, 6MT, AWD
2.0 I4 Turbo GDI 188kW, 6MT, FWD
…v následujících jízdách jsem usedl za volant Focusu ST a následně i RS. Obě varianty působí při okruhové jízdy nejdospěleji a nejsoustředěněji. Podvozek RSka je oproti Mustangu výrazně tužší a jeho limity jsou díky inteligentnímu pohonu 4×4 o podstatný kus dál, nehledě na dvoumetrákový rozdíl ve váze.
Focus je však možná seriózní až moc. Umí jet opravdu rychle, ale co se zábavnosti týče trochu v tomhle směru ztrácí jak na svého většího, tak na svého menšího sourozence. Střelba do výfuku ani tlačítko na drift v tomhle směru nic nemění.

Ford na okruh přivezl rovněž Focus ve verzi RS Edition, která krom pár vizuálních odlišností a sedaček Recaro přináší samosvorný diferenciál přední nápravy. Jak se přítomnost předního samosvoru projeví na jízdních vlastnostech vozu jsem bohužel neměl možnost otestovat, auto bohužel při jedné z předcházejících jízd skončilo ležmo na boku a muselo být z trati odtaženo.
Text je výňatkem z článku Ford Performance Day na závodním okruhu v Mostě napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2017