Citroën C-Elysée 1.6 VTi 115 EAT6
1.6 I4 85kW, 6AT, FWD
…
Od levného auta pravděpodobně neočekáváte sofistikované jízdní vlastnosti. Podvozek svým naladěním doplňuje motor a řidiče přímo nabádá k poklidné a plynulé jízdě. Pokud autu vyloženě nešlapete na krk, je podvozek poddajný a komfortní. Sportovní vlastnosti mu do vínku dány nebyly a ani se ten dojem nesnaží vyvolat. Spíše naopak, při ostřejší jízdě Vás bude neustále utvrzovat v tom, že mu tato poloha nesedí a s největší pravděpodobností se brzy s potěšením vrátíte ke konejšivému, houpavému lenošení.
Nízká cenovka se musí chtě nechtě nakonec na něčem projevit a v případě levného Citroënu to nejvíce poznáte v interiéru. Plasty jsou tvrdé a lakovaný kus plastu obklopující panel navigace, výdechy klimatizace a část palubní desky nad přihrádkou na spolujezdcově straně působí v šedé lesklé barvě vyloženě lacině – černá lesklá barva by mu slušela podstatně více. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že interiér působí vcelku bytelně.
Panel navigace je střídmý, grafika je jednoduchá a přehledná. Samotný infotainment toho moc nenabízí, ale svou úlohu plní vesměs dobře. Při nastavování navigace mi trochu vadilo seřazení písmen na virtuální klávesnici podle abecedy, namísto zažitého QWERTY uspořádání, na které jsme za poslední dekády navyklí snad ze všech zařízení od klasického psacího stroje až po klávesnice dotykových telefonů.
Přestože je na první pohled na zadních místech spousta místa pro nohy, já se bohužel sám za sebe ani v tomto voze nevlezl, aniž bych musel bolestivě vykroutit hlavu do boku. Předpokládám však, že osoby vzrostlé zhruba do metru osmdesát problémy na zadních sedačkách mít nebudou ani při delší jízdě.
Při pořizování výrazně levného auta tak nějak počítáte s některými ústupky. Vcelku s klidem asi přejdete trochu méně pohledný interiér či kufr oplývající pouze základním čalouněním, ze kterého na Vás při každém pohledu vykoukne nějaký kus nevzhledného plechu. V případě C-Elysée jsem však nabyl dojmu, že se v automobilce s návrhem vozu moc nepárali. To se snad nikdo z vývojářů vozem při návrhu neprojel? Nebo snad záměrně postavili auto tak, aby Vám některými drobnostmi pilo krev? Jsou to prkotiny, ale je jich dost. Tak třeba…
Víko kufru nemá tlačítko na otevření – pokaždé musíte buď vylovit z kapsy klíč a kufr otevřít podržením příslušného tlačítka, nebo vyhledat v interiéru tlačítko pro jeho otevření. V autě rovněž není jediný použitelný držák na nápoj. Boční kapsa není za jízdy zrovna nejlépe přístupná a před řadící pákou se nachází držák na sušenku. Nic vyššího bych si do něj odložit netroufl, na kelímek s kávou není dost hluboký, o čemkoliv větším nemluvě. Nehledě na to, že se k němu přes řadící páku vlastně ani pořádně nedostanete – hlavně pokud ji přesunete do polohy P. Pokud se přeci jen odhodláte do držáku nápoj odložit, pravděpodobně hned po první zatáčce budete muset řešit kávu vlitou do ovládání stahování okének.
Právě ovládání okének je totiž napěchováno ze všech stran kolem zmíněné parodie na držák. Nejenže nejsou ovladače oken na zvláštním místě – to ještě chápu, je levnější je umístit na středový panel – ale zároveň ani nejsou pohromadě. Zapomeňte na to, že byste jedním dobře nacvičeným hmatem chytli všechny naráz. Okénka budete muset ovládat hezky jedno po druhém. A ani jedno z nich nemá automatiku stahování.
…
Text je výňatkem z článku Citroën C-Elysée 1.6 VTi 115 EAT6: Automobilový flegmatik napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2017