Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165
2.0 I4 121kW, 6MT, FWD
…
Naskočí až pokud energie dojde, nebo pokud se začnete rozjíždět. Autostop samotný je docela snesitelný – přestože nejsem zrovna zastáncem tohoto technologického „výdobytku“, nemůžu říct, že by mě v Mazdě otravoval. Motor začne startovat při opětovném sešlápnutí spojky a nastartuje dříve, než stihnete zařadit.
Pokud se ve vás probudí choutky po ostřejší jízdě, není problém se dostat v průměru podstatný kus nad deset litrů, jenže to už se opravdu bavíme o ždímání plného výkonu. Dlouhodobá spotřeba tedy záleží hodně na tom, jak moc se dokážete za volantem krotit.
Trojka je jedno z těch zábavnějších aut na trhu a podlehnout jejím lákadlům je velice snadné. Avšak i přesto, že se osobně nechám zlákat velice snadno, dařila se mi dlouhodobá spotřeba po dobu testování držet kolem sedmi litrů.
Pokud bych měl pohonnému ústrojí testované Trojky něco vytknout, budou to zbytečně krátké převody. S trochou nadsázky je trojka a pětka v autě úplně zbytečně. Níže položená dvojka je mi popravdě docela příjemná, ale od trojky nahoru by mohlo být zpřevodování výrazně delší a za optimální bych asi považoval, pokud by pětka měla převod současné šestky a šestka by se prodloužila. Mám za to, že by to ještě trochu snížilo spotřebu na dálnici.
Text je výňatkem z článku Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Kolik vlastně spořádá? napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2017

GPSky v autě umí být zrádné… třeba když dostanete do praciček auto s GPS nastavenou na vyhledávání nejkratší trasy a místo, aby vás naváděla po těch rychlých cestách, tak Vás tahá po každé díře (vyhlídková jízda Tour de Kotěhůlky) bez ohledu na to, že Vám to zabere trojnásobek času. Vydržel jsem to dlouho, ale když se mě to snažilo navést na nějakou pochybnou nezpevněnou cestu přes pole, tak už jsem těch pár minut s radostí věnoval důkladnému průzkumu menu…
Na druhou stranu, právě díky tomu tahání po všech čertech se nám poštěstilo najít ohradu u cesty plnou srn a jelenů. A aby toho nebylo málo, tak ty válící se srny v jednom kuse prděly . Smrad jak v kravíně, ale musím se přiznat, že mě to pořádně pobavilo…

Mazda Skyactive Adventures, příběh druhý – pět na sto… Že Mazda 3 s dvoulitrovou benzínovou atmosférou umí při lehké noze jezdit za málo jsem už zmiňoval, stále mě však zvládá udivovat, kam až se dá spotřeba stlačit… Po dálnici za 7,2; komplet Ostrava-Nový Jičín za 6, NJ-Vsetin a zpět za rovných 5l na sto(5,2 tam a 4,8 zpátky) a cesta nazpátek NJ – Ova za 5,6… Při zapnuté klimatizaci, v reálném na kolony bohatém provozu. Přitom stačí trochu přidat plyn a motor si s autem začne prohrávat s naprostou lehkostí… Neumím si pomoct, ale v tomhle prostě vidím vztyčený prostředníček všem těm utrápeným downsizovým motorům tahajícím vozy o půl tuny těžší, než na co jsou stavěné…