Rubriky
15 minut za volantem článek na okruhu

Chevrolet Camaro (5. gen)

Americký muscle car byl teprve třináctým vozem, za jehož volant jsem usedl. Naštěstí bylo ale Camaro vlastně celkem pohodové a civilizované, takže jsem jízdu přežil bez následků na těle i na autě.

Chevrolet Camaro SS

6.2 V8 315kW, 6MT, RWD

Řadím, povoluji spojku a přidávám plyn. Šestilitrový osmiválec zlostně zahřmí a zády mi probíhá mráz. Trasa vede po přilehlých vesničkách a poté zpět po dálnici. Důrazně jsem upozorněn, abych dodržoval v obci padesátku. Na dálnici se pak můžu projet „pořádně,“ ale případné pokuty si budu muset zaplatit sám. Nakonec se vracíme na letiště, kde si můžu na dráze vyzkoušet plnou akceleraci. Na jedničku jemně, od dvojky nahoru už můžu jet naplno. Více než 400 koní rozjede auto přes 200 km/h během zlomku chvilky.

Maximální rychlost je omezená na 250km, ale dráha je na ni možná trochu moc krátká. Zážitek? Pokud řídíte silné auto prvně, tak určitě, na druhou stranu je Camaro docela civilizované, zrychlení vás sice do sedačky zarazí, ale čelist vám z něj na zem nespadne. Je to prostě velké GTčko, se kterým se dá pohodlně jezdit každý den.

Text je výňatkem z článku Řídili jsme: Ariel Atom napsaném pro Autoweb.cz

mk / 2013