Rubriky
15 minut za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Peugeot 206

Maličký roztomilý francouzský auto bylo ve své době hvězda a svým designem si podmanilo spoustu srdcí – obzvláště těch dívčích.

Peugeot 206 1.4

1.4 55kW, 5MT, FWD

Modrýho pažouta 206tku už jsem tu jednou měl, tentokrát jsem se ale svezl benzínovou 1.4 v pětidvířku. Byť je výkonový rozdíl minimální, dokáže na rozdíl od naftové 1.4 HDi 50kW (bez turba) benzínová jednotka o výkonu 75 koní s lehkým lehoučkou dvěstašestkou docela pěkně zahýbat – v autě jsme seděli dva pořádní chlapi a jedno malé dítě a přesto neměl tenhle pažoutek sebemenší problém docela slušně zrychlovat a vůbec chovat se docela pružně.

O Peugeotu 206 by se toho dalo napsat docela dost, ale tohle auto je docela profláklé. Co ale možná nevíte je, jaké všechny verze 206tky se podívaly na silnice (a v některých případech je to docela vtipné)

  • 206 třídvéřová
  • 206 pětidvéřová
  • 206 SW (kombík)
  • 206 CC (kupé-kabrio)
  • 206 SD – sedan / notchback prodávaný např. v Íránu, Rusku, Turecku nebo Brazílii
  • 206 Escapade – oplastovaná varianta se zvýšeným podvozkem (taková francouzská variace na Fabii Scout)
  • Citroen C2 – v rámci koncernu PSA se na čínském trhu objevila 206tka s upravenou maskou a světly a hlavně s odznáčkem Citroen
  • 206 Grand Tourisme – se svými 3,83 metry byla 206tka příliš krátká na to, aby prošla homologací FIA pro WRC – pravidla totiž požadovala délku minimálně 4 metry. Peugeot to vyřešil elegantně edicí Grand Tourisme o 4000 kusech (každý s plaketkou s pořadovým číslem). Pod kapotou se ukrýval benzínový dvoulitr s výkonem 133 koní. No a to hlavní – dopředu a dozadu se nastěhovaly pořádné nárazníky, které vůz prodloužili o potřebných 17 cm.
  • 206 RC – nejvýkonnější varianta z dvoulitru pod kapotou vymáčkla 175 koní a stovku zvládla za 7,4 vteřiny.

mk / 2019


Peugeot 206 1.4

1.4 HDi 50kW, 5MT, FWD

Maličký Peugeotek s prťavoučkým nafťáčkem pod kapotou. Dnes už design trochu zastaral, ale ve své době platil za opravdového krasavce. Motůrek pod kapotou se líně převaluje a přitom si spokojeně řachtá, na stovku se ještě vyškrábe, ale dál už je to jen s vypětím všech sil. Ale přesto má tohle autíčko svoje kouzlo a charakter. Dozadu se nevejdu. Mám trochu problém se vůbec vejít dopředu

mk / 2019