BMW M235i xDrive Gran Coupé (F44)
2.0T I4 225kW, 8AT, 4WD
Malé rychlé kupéčko s manuálem a náhonem na zadek, kterému k dokonalosti chybí vlastně asi jen samosvor. Přesně takové dojmy jsem měl z první generace dvojkového kupé, když jsem se s ním učil trochu klouzat na okruhu v Sosnové. Střídal jsem ho s Mustangem a dodnes se pořádně nemůžu rozhodnout, které auto se mi tehdy líbilo víc…
“Ale Martine, teď se přece bavíme o druhé generaci, jaké jsou tvoje dojmy teď?”
No tak já vám to povím. BMW zjistilo, že si jejich vozy kupují lidi, kteří vlastně ani neví co řídí a proč by se tedy vlastně zbytečně štvali s komplikovanou zadokolkou…? Takže tady máme předokolku s připojitelnou čtyřkolkou a s oturbeným čtyřválcovým motorem downsizovaným na dva litry a s osmistupňovým automatem a s hromadou věcí, které mě vůbec nezajímají.
Výkony jsou zhruba srovnatelné, znáček na kapotě má a pro lidi, kteří si kupují auta jen podle onoho znáčku na kapotě to stačit. Mladý frajírek s autem, který zaplatil táta, na to stejně děvčátko nabalí.
Pro ty z nás, kteří jsme měli rádi BMW právě kvůli jeho koncepci, je to prostě jeden z dalších modelů, za kterými se už vlastně ani nestojí za to otočit. Prostě je tu ta pachuť, že zrovna takhle by BMW vypadat nemělo.
Abych to zkrátil – tohle auto je prostě tak nějak MEH…
mk / 2020