Rubriky
15 minut za volantem

MG MGF / TF

Britský sporťáček s motorem uprostřed by měl být super, ne? No, jak se to tak vezme – tenhle konkrétní kousek dostal převodovku Steptronic, která dost zabíjí zážitek.

MG MGF (TF?)

1.8 I4 88kW, Steptronic (CVT), RWD

MGF je britský sporťáček s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Vyráběl se mezi lety 1995-2002, kdy ho na krátkých pár let nahradil model MG TF. Pod kapotu zavítaly atmosférické motory Rover série K o objemech 1,6l a 1,8l, v nejvýkonnější verzi s variabilním časováním ventilů – výkony se pohybovaly od 112 do 160 koní. Standardem byl 5ti stupňový manuál, v prodeji ale byla také varianta s automatem Steptronic (CVT) s tlačítky na volantu (jo, to byly doby, kdy svět ještě neznal pádla pod volantem).

Mě se do pracek dostala na krátkou chvíli zrovna varianta se Steptronicem a moc velký dojem na mě pravda neudělala. Je ale třeba podotknout, že jsem neměl možnost pořádně prohnat vůz někde v zatáčkách, ale pouze jsem se v něm přešoural z bodu A do nepříliš vzdáleného bodu B. Místa je v něm hodně málo a s docela tlustým tunelem převodovky jsem byl rád za absenci spojky – úplně si nedovedu představit, že bych měl v úzkém prostoru pro nohy manévrovat i s levou nohou.

O MGF jsem jednu dobu uvažoval, nakonec ale padla volba na provařenou MX-5tku a poté, co jsem se MGFkem projel musím říct, že Miata je prostě lepší volba. Líp se do ní vlezu, přijde mi zábavnější jízdně a navíc má trochu lepší pověst co se týče spolehlivosti. A navíc má MX-5tka tak nějak trochu více charisma.

Pozn: Tento konkrétní vůz je sice vzhledově MGF, v papírech už je ale zapsán jako TF (tedy facelift) – pravděpodobně tedy šlo o jeden z prvních faceliftů.

mk / 2020