Volkswagen T-Roc 2.0 TSI
2.0 TSI 140kW, 7AT, AWD
…
Po otevření pátých dveří jsem doslova žasl nad velikostí kufru, respektive jejím nepoměrem k velikosti celého vozu – kufr je prostě na tak velké auto neuvěřitelně malý. Nakonec se ukázalo, že je vše trochu komplikovanější. Papírově udávaná hodnota 445 l platí pouze pro verze s předním náhonem, vozy s pohonem všech kol nabídnou stále obstojných 392 litrů. Část tohoto objemu však zabírá rezerva a dno zavazadlového prostoru zarovnané s nákladovou hranou ubírá kufru zhruba dalších 10 cm využitelné výšky. Testovaný vůz navíc nenabízel možnost položit do nižší pozice a druhé dno v nižší pozici chybí úplně. Prostor nad rezervou je tedy pouze velmi těžko využitelný. V tomhle ohledu je tedy kufr námi testované verze srovnatelný spíše se současným VW Polo, které se pyšní objemem 350 l.
…
Chování na silnici je příkladné. Volant poskytuje trochu vazby, do řízení však T-Roc příliš nevtáhne. Motor na požádání dokáže opravdu pořádně zabrat a sedmistupňová převodovka DSG se chová relativně předvídatelně a opravdu jen výjimečně se mi stalo, že by zařadila jinak či jindy, než bych očekával. V zatáčkách nabídne vůz dostatek přilnavosti i na mokré vozovce. V rámci své komfortní zóny jsem se k limitům podvozku ani nepřiblížil. Upřímně mě ani nelákalo vůz příliš škádlit – přestože je T-Roc s dvoulitrem pod kapotou živý a rychlý, nenašel jsem v jízdě potěšení. Bylo by ale naivní myslet si, že se Volkswagen s T-Rocem o řidičské auto vůbec pokoušel. Jeho účel je trochu jiný, což je v naprostém pořádku.
V některých chvílích jsem trochu bojoval s celkem paranoidními asistenty – senzor adaptivního tempomatu si i při nejnižším nastavení nechává zhruba trojnásobek místa, než by bylo potřeba a rovněž zbytečně moc zpomaluje v momentě, kdy se před vás zařadí jiný vůz. Na dálnici vás tak mnohdy zbytečně zpomalí vůz předjíždějící kamion, zatímco vy byste po celou dobu pohodlně udržovali rychlost. Adaptivní tempomat přitom zpomalí docela výrazně. Podobné známky paranoie lze sledovat i u parkovacích senzorů. Ty jsou rozmístěny kolem celého vozu a zděšeně ječí, i když máte kolem vozu dostatek místa. Obzvlášť nepříjemné je to v případě bočních senzorů, díky kterým jsou těsnější manévry na parkovišti docela nepříjemné, a velmi těžko se odhaduje, kdy se k překážce přiblížíte opravdu těsně. Testovaný vůz navíc nebyl vybaven příplatkovou parkovací kamerou a osobně bych tento příplatek rozhodně doporučil.
…
Text je výňatkem z článku Volkswagen T-Roc 2.0 TSI: Styl na prvním místě napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2018