Rubriky
hodina za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Škoda Karoq

Dost místa, slušné jízdní vlastnosti a celkem kvalitní materiály. Vlastně nemám moc co vytknout – ale pořád je to SUV.

Škoda Karoq Sportline

1.5 TSI 110kW, 7AT, AWD

Třetí svezení, tentokrát je to Karoq ve športlajnu… zázrak se nekoná, pořád je to Karoq, jen se tváří sportovněji – ale zase jo, Karoq není špatné auto, jen to prostě není moje krevní skupina. A “sportovní” packet tomu moc nepomůže.

mk / 2020


Škoda Karoq

2.0 TDI 110kW, 7AT, AWD

Karoq jsem si letos už jednou vyzkoušel – a to dokonce docela nedávno. Zatímco tehdy ale šlo o základní benzínovou motorizaci 1.0 TSI s výkonem 85kW, manuálem a předním náhonem, tentokrát se mi do praciček dostalo auto z opačného konce spektra. Nejvýkonnější naftový dvoulitr se čtyřkolkou a automatem DSG – tedy téměř samotný vrchol nabídky.

A aby toho nebylo málo, tak jsem měl možnost vyzkoušet si Karoqa nejen na asfaltu, ale i v lehkém terénu na zamrzlé polňačce. A víte vy co? Musím uznat, že to auto tady prostě funguje! Sjíždíte ledem pokrytý kopec, zapnete terénního asistenta a jen tak v pohodlí sjíždíte aniž byste museli vyvinout příliš snahy. Prostě sundáte nohu z plynu, sem tam zatočíte volantem a auto pomalou konstantní rychlostí jede dolů aniž by ztratilo trakci. Pokud se potřebujete s vozem dostat na trochu méně dostupné místo, ale nečeká na Vás ani středně obtížný terén, jízdu do bodu B chcete spíše absolvovat co nejsnadněji a terénní jízda pro Vás nepředstavuje zábavnou kratochvíli… v tu chvíli je Karoq 4×4 naprosto adekvátním společníkem.

Velmi slušné jízdní vlastnosti nabídne i na silnici. Sto padesátikoňovému dvoulitru výkon neschází, ale jeho dávkování je trochu mdlé a váhavé. Šlápnete na pedál a auto chvíli čeká, jako by se Vám snažilo naznačit “myslíš to opravdu vážně?” a zareaguje až s drobnou prodlevou. Chování je trochu lepší ve sportovním režimu, kdy se vůz začíná chovat normálně a automat zbytečně motor nepodtáčí (v ekologickém / normálním režimu se vůz snaží držet otáčky pod 1500 rpm). Celkově se Karoq snaží působit spíše klidným dojmem a tak nějak vás tlačí k tomu nespěchat. při jízdě na dálnici jsem měl tak nějak trochu problém držet 130tku – ne že by auto nezvládalo jet podstatně rychleji, ale pocitově jsem měl tendenci udržovat rychlost kolem 110 km/h.

Prostoru je ve vozu bohatě, na sedadle řidiče mám dostatek pohodlí a dobrých 5 cm prostoru pro další posuv dozadu (minimálně). Přitom bych se za sebe s přehledem vešel – koleny bych už sice byl natlačen na sedačku před sebou, nad hlavou bych měl ale stále hromadu místa. Kufr je více než dostačující, byť za Octavií trochu zaostává (590l vs 521l) – na druhou stranu, Octavia má kufr mnohdy až zbytečně velký.

mk / 2019


Škoda Karoq

1.0 TSI 85kW, 6MT, FWD

Škoda Karoq je SUV a tudíž z mého pohledu už z principu naprosto špatně. No dobře, budu se snažit trochu ubrat na subjektivitě. Takže je tu jednolitr pod kapotou s výkonem 85kW a v kombinaci s manuálním šestikvaltem překvapivě docela funguje. Není to výkonová hitparáda, ale tragédie taky ne . dokonce bych si i troufl říct, že ty jednolitry fungují o trochu lépe než u konkurence.

Je v tom docela dost místa, ale v oblasti pravého kolene je pro mě velmi nepříjemně umístěný kus plastu. Prostoru je ale dost a vypadá to, že i na zadní sedačku bych se s přehledem vlezl. Kufr jsem nezkoumal, ale objemově je o něco menší než v Octavii (590l vs 521l) – Octavia má kufr ale obrovský, mnohdy až zbytečně. Celkem fajn je ergonomie a infotainment, chlazená přihrádka i kvalita materiálů.

Jízdně Karoq není zlý a nijak zvlášť se nevymyká současným trendům – řízení tak trochu bez odezvy a trochu tvrdší ale zase ne nepohodlný podvozek. Tohle není řidičské auto, ale krabice na putování z A do B, takže absenci zábavy za volantem řešit nebudeme.Celkově vzato – s cenovkou začínající těsně pod půlmilionem jde o celkem slušné auto.

mk / 2019