Rubriky
den za volantem recenze

Renault Scénic (4. gen)

Nejsem sice ještě ve věku, kdy bych docenil kvality praktického rodinného MPV, přesto ale musím říct, že si mi nový Scénic líbil – jezdí se s ním celkem pohodově a díky velkým kolům nevypadá jako obyčejná krabice na kolech.

Renault Scénic 1.2 TCe 130

1.2 I4 Turbo 96kW, 6AT, FWD

Renault Scénic 1.5 Energy dCi 110

1.5 I4 TDI 81kW + 10kW elektro, 7AT, FWD

Renault Grand Scénic 1.6 dCi 160

1.6 I4 TDI 118kW, 6MT, FWD

Na představení v prostředí malebného Bordeaux jsme měli možnost vyzkoušet si tři různé varianty – krátkou verzi s foukanou benzínovou jednadvojkou TCe 130, diesel s hybridní dopomocí dCi 110 Hybrid Assist a nakonec vrcholnou prodlouženou verzi Grand Scénic v nejvyšší výbavě Bose.

Pro všechny verze je společný komfort. Dvacetipalcová kola pohodlnosti za volantem opravdu nijak neublížila, vůz se poměrně schopně dokáže poprat s nerovnostmi na silnici a nijak výrazně se nenaklání. Posed je vysoký, pohodlný a sedačky jsou příjemné a široké avšak bez téměř bez bočního vedení. Stejně tak odezva řízení je nulová a točení volantem jde velmi zlehka ve všech jízdních režimech. Vzhledem k určení vozu je to asi celkem v pořádku, avšak alespoň malá míra zpětné vazby v rukou by mě neurazila. K dobru však Scénicu budiž fakt, že se při jízdě chová předvídavě a po krátkém sžití se s ním jezdí velmi dobře.

Jak benzínová jednadvojka, tak naftová jednašetka měly dostatek výkonu a pružnosti i v nízkých otáčkách. Ačkoli nejsem zrovna velkým příznivcem automatických převodovek, ke stylu jízdy mi sedla více právě ona – řazení mě při stylu jízdy prostě nebavilo.

Zajímavá byla rovněž i hybridní verze, která se však u nás prodávat nebude. Elektromotor o 10kw přispívá svou troškou výkonu při rozjezdech a zrychlení a tak nějak si funguje, aniž byste o něm věděli. Na rozdíl od mnoha ekologicky šetrných vozů japonské provenience zde nenajdete oblíbený demotivátor v podobě skomírajících kytiček. K dispozici je pouze ukazatel nabíjení / vybíjení baterie a jak řidič nemáte téměř žádné možnosti do činnosti elektromotoru zasahovat – vše prostě funguje automaticky a Vy na to nemusíte absolutně myslet.

Text je výňatkem z článku Renault Scénic (2016): První dojmy napsaném pro Autoweb.cz

mk / 2016