Renault Scénic 1.2 TCe 130
1.2 I4 Turbo 96kW, 6AT, FWD
Renault Scénic 1.5 Energy dCi 110
1.5 I4 TDI 81kW + 10kW elektro, 7AT, FWD
Renault Grand Scénic 1.6 dCi 160
1.6 I4 TDI 118kW, 6MT, FWD
…
Na představení v prostředí malebného Bordeaux jsme měli možnost vyzkoušet si tři různé varianty – krátkou verzi s foukanou benzínovou jednadvojkou TCe 130, diesel s hybridní dopomocí dCi 110 Hybrid Assist a nakonec vrcholnou prodlouženou verzi Grand Scénic v nejvyšší výbavě Bose.
Pro všechny verze je společný komfort. Dvacetipalcová kola pohodlnosti za volantem opravdu nijak neublížila, vůz se poměrně schopně dokáže poprat s nerovnostmi na silnici a nijak výrazně se nenaklání. Posed je vysoký, pohodlný a sedačky jsou příjemné a široké avšak bez téměř bez bočního vedení. Stejně tak odezva řízení je nulová a točení volantem jde velmi zlehka ve všech jízdních režimech. Vzhledem k určení vozu je to asi celkem v pořádku, avšak alespoň malá míra zpětné vazby v rukou by mě neurazila. K dobru však Scénicu budiž fakt, že se při jízdě chová předvídavě a po krátkém sžití se s ním jezdí velmi dobře.
Jak benzínová jednadvojka, tak naftová jednašetka měly dostatek výkonu a pružnosti i v nízkých otáčkách. Ačkoli nejsem zrovna velkým příznivcem automatických převodovek, ke stylu jízdy mi sedla více právě ona – řazení mě při stylu jízdy prostě nebavilo.
Zajímavá byla rovněž i hybridní verze, která se však u nás prodávat nebude. Elektromotor o 10kw přispívá svou troškou výkonu při rozjezdech a zrychlení a tak nějak si funguje, aniž byste o něm věděli. Na rozdíl od mnoha ekologicky šetrných vozů japonské provenience zde nenajdete oblíbený demotivátor v podobě skomírajících kytiček. K dispozici je pouze ukazatel nabíjení / vybíjení baterie a jak řidič nemáte téměř žádné možnosti do činnosti elektromotoru zasahovat – vše prostě funguje automaticky a Vy na to nemusíte absolutně myslet.
…
Text je výňatkem z článku Renault Scénic (2016): První dojmy napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2016