Rubriky
dva týdny za volantem Quest 2017 - dorazit první stovku aut

Peugeot 3008 (2. gen)

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 180 GT Line

2.0 I4 TDI 133kW, 6AT, FWD

Možná jsem hnidopich a opravdu se nimrám v detailech, ale dovolím si v tom ještě chvíli pokračovat. Za největší zradu ze strany designerů považuji volič tempomatu. Jde o nepříliš vzhlednou přídavnou páčku, kterou Peugeot montuje do aut všech kategorií minimálně celou poslední dekádu a v moderním autě působí trochu jako pěst na oko. To že je páčka nehezká ale problém není, stejně ji neuvidíte. A po předešlé větě už asi tušíte, že tohle už problém je.

Ovládání tempomatu je pod volantem v místě kam oko nedohlédne. Alespoň dokud volant o slušný kousek neotočíte. Pokud se chcete podívat na to, jak jsou tlačítka na ovladači rozmístěná, budete muset z vozu pravděpodobně na chvíli vystoupit a podívat se pořádně zvenku. Ano, samozřejmě si na to časem zvyknete a budete tempomat ovládat poslepu. Pokud jej však budete používat sporadicky tak s ním asi budete zápasit vždycky.

A pak je tu páka ovládání samočinné převodovky. Ta je umístěna docela pěkně při ruce, ale na její ovládání je potřeba si trochu zvyknout – na rozdíl od klasické mechanické páky voliče, která Vás fyzicky nepustí do špatné volby, dokud nesplníte podmínky pro zvolení stupně, tady s pákou pohnete dopředu či dozadu jak chcete. Přesto však musíte zamáčknout tlačítko uvolnění, pokud chcete zadat jízdní režim. Zpočátku se mi tak na křižovatce párkrát stalo, že blikla zelená a já se k velké nelibosti za mnou stojících řidičů snažil stojíc na brzdě zařadit D a rozjet auto, které však mé snahy ignorovalo stejně jako správný Francouz ignoruje anglický pozdrav flegmaticky okusujíc žabí stehýnko.

Umístění parkovacího režimu na tlačítku na vrchu voliče mi vcelku sedlo a zvykl jsem si na něj dobře, to samé však nemůžu říct o tlačítku pro manuální řazení, které mi úplně dobře umístěné nepřišlo. Na druhou stranu – vzhledem k tomu, že se páka voliče chová jako joystick, tedy vždycky se vrací do středové polohy, by byla volba manuálního režimu posunutím voliče do strany asi trochu neohrabaná a pravděpodobně by k ní mnohdy docházelo zcela náhodně aniž by to byl řidičův záměr.

Text je výňatkem z článku Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k: Co se nám líbí a co nenapsaném pro Autoweb.cz

mk / 2021