Mercedes S 500 Coupé
4.7 V8 BiTurbo 335kW, 7AT, 4Matic
Velké, elegantní a až neuvěřitelně komfortní kupé třídy S je zatím asi tím nejluxusnějším, co jsem dosud řídil. Asi si nedovedu představit moc věcí, které by na palubě tohohle vozu nebyly – skutečně prémiové materiály, všemožné asistenty, noční infrakamera, masážní sedačky s přidržováním v zatáčkách… tohle auto je prostě nabušené snad vším, co v luxusním voze chcete mít.
Pod kapotou samozřejmě nemůže chybět pořádný motor, v tomto případě dvěma turbodmychadly přeplňovaný benzínový vidlicový osmiválec disponující 456 koní a kroutícím momentem 700 Nm.
Je úplně jedno jak rychle a v jakých otáčkách jedete, neustále máte mamutí sílu k dispozici na jeden lehký pohyb kotníku. Kompromisů na komfortu se však bát nemusíte, motor je naprosto kultivovaný a jeho chod je prostě hladký a tichý. V nízkých otáčkách jej nevnímáte vůbec a teprve při pořádném sešlápnutí plynu projeví svou sílu hlubokým zavrčením.
O pohodlí na jakémkoliv povrchu se pak stará vzduchový podvozek Airmatic, který dokáže odfiltrovat snad cokoliv – a se zadokolkou si sáhnete i na systém Magic Body Control, který navíc umí vůz naklonit do zatáčky až o nějaké 2,65 stupně.
Dohromady to znamená, že je S 500 Coupé nebetyčně rychlé. Stovku zvládne za 4,6 sekundy a elektrický omezovač jej zastaví až na 250 km/h. Vysoká rychlost za jeho volantem navíc působí tak nějak samozřejmě – tak nějak si dovedete představit, že dvoustovkou profrčíte přes půlku Evropy a na druhé straně vyskočíte z auta naprosto svěží.
Tohle auto se kritizuje skutečně jen velice těžko – sám jsem v recenzích kolegů, kteří se vozu věnovali trochu podrobněji, narazil jen na dvě drobné výtky – občas váhavější převodovku a některé drobné prvky v interiéru. Nedá se tedy moc divit chvalozpěvům, které v souvislosti s tímto autem zaznívají.
V tom co dělá, je Merdeces S 500 Coupé v podstatě dokonalý!Jeho silné stránky však mohou pro některé být zároveň i jeho slabinou. S 500 Coupé dokáže být skutečně pekelně rychlé, ale zároveň svým zaměřením na komfort řidiče naprosto izoluje od pocitu rychlosti. Podvozek Vás hýčká, aktivní sedačky Vás v zatáčkách nafouknutím bočnice pěkně přidrží, ale zároveň prostě nemáte pocit, že jedete nějak zvlášť rychle.
Jste prostě tak nějak odloučení od obvyklých vjemů. Je to trochu, jako Vám zubař píchne lokální anestezii. Vidíte vrtačku, cítíte v ústech vibrace, ale Váš vjem není kompletní – necítíte dotek vrtáku na zubu… a ani bolest, které byste si jinak užili dost.
V S 500 Coupé trefíte v zatáčce hromádku štěrku, zadek trochu uklouzne, ale Vy vlastně pořádně nic necítíte – víte že se to stalo, protože jste zaznamenali lehký výkyv čumáku, ale to je vše.
Tohle není auto, se kterým byste v sobotu ráno v pět vyrazili vymetat prázdné okresky. Ne proto, že by nebylo rychlé, ale protože si to jednoduše příliš neužijete. S 500 Coupé proletí zatáčkou rychle tak nějak za Vás. Nemusíte se moc snažit, ale zároveň Vás ničím neodmění a nedá Vám motivaci se více snažit – ten slastný pocit z toho, že jste perfektně projeli zatáčku se tady prostě nekoná.
Nedá se ale říct, zda je to dobře a nebo špatně – záleží na preferencích samotného řidiče. Když sedíte za volantem, tak má vůz tendence Vás svým chováním spíše uklidňovat. Vy víte, že máte dostatek výkonu, abyste mohli setřást téměř kohokoliv, kdo si na Vás v záchvatu lehkomyslnosti začne vyskakovat… ale vlastně proč?
Není to řidičské auto, je to prostě luxusní koráb bez kompromisů. Tečka. Jakýkoliv ústupek těm, kteří by si za volantem chtěli užít zábavu, by jednoduše kompromitoval pohodlí. Přesně zná svou klientelu a má na trhu své jasné místo.
Prostě – v tom co dělá, je Merdeces S 500 Coupé v podstatě dokonalý! Jen to prostě není vůz pro každého…
mk / 2020