Rubriky
hodina za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Lexus NX

Moje první seznámení s hybridním SUVčkem od Lexusu proběhlo na okruhu v Sosnové a tehdy mě naprosto vyděsil zásahem ESPčka do řízení. No, okruhové auto to prostě není.

Lexus NX 300h AWD

2.5 i4 hybrid 145kW, CVT, AWD

NX300H jsem prvně řídil před lety v Sosnové a naprosto mě vyděsil. Tady je prostě přestabilizováno – na okruhu jsem si hodil auto v osmdesátce do zatáčky, něco se stalo a já vyjížděl ven dvacítkou. Nevím co se stalo, bylo to absolutně nečitelné a pro mě s potřebou kontroly naprosto děsivé.

Samozřejmě, že tenhle Lexus není na okruhy dělaný. Ve svých přirozených vodách – tedy ve městě a na dálnici je ale docela fajn, vybízí spíše ke klidné jízdě a takto se s ním dá velmi pokojně fungovat. Není to ale úplně auto, které bych osobně dokázal docenit.

mk / 2019


Lexus NX 300h AWD

2.5 i4 hybrid 145kW, CVT, AWD

Včera v Sosnové. Lexus NX300H. Luxusní hybridní … tank? Na okruh se vskutku moc nehodí, ESP nejde pořádně vypnout, auto moc nekomunikuje, doslova se valí ze zatáček zatímco se ESP snaží udržet směr a vy absolutně nemáte tušení co vlastně auto dělá.

Na druhou stranu je tu všudypřítomný luxus. Materiály prvotřídní, hromada elektronických vychytávek (snad každá pípá) a komfotrní podvozek. Odvážím si tvrdit, že i na D1 byste se cítili pohodně.

Elektromotor je tichý a na popojíždění po městě ideální. Na parkování máte všude kamery, takže ani přes rozměry menší letadlové lodě by nemusel být takový problém trefit se na parkovací místo (či dvě, pokud byste rádi otevřeli dveře). A když už Vás náhodou omylem projedete blátem, nohavice si neušpiníte – prahy jsou totiž kryté dveřmi.

mk / 2014