Rubriky
den za volantem recenze

Kia Cee’d (2. gen)

Můj úplně první oficiální výlet coby motoristický žurnalista. Na to se prostě nezapomíná. Už jen proto, že šéfredaktor trval na tom, abych jel do Prahy, letěl letadlem do Žiliny a pak absolvoval cestu nazpátek. Takže jsem vlastně tak nějak dva dny pořádně nespal. Tisková mluvčí Kie se tehdy docela dobře zasmála a konstatovala, že příště se můžeme domluvit lépe – prý by nebyl takový problém, kdybych přijel z Ostravy po vlastní ose… ale auto bylo fajn!

Kia Cee’d GT-Line 1.0 T-GDI

1.0 I3 Turbo 88kW, 6MT, FWD

Kia Cee’d 1.6 CRDi

1.6 I4 TDI 94kW, 6MT, FWD

1.6 I4 TDI 94kW, 7AT, FWD

Symbolem letošního omlazení se pravděpodobně stane nová sportovněji střižená edice GT Line, kterou se automobilka snaží vzhledem i chováním přiblížit výkonnému model GT, avšak při zachování ekologického provozu. V nabídce bude jak s motorem 1,6 CRDi, tak s novým 1.0 T-GDI. A právě s přeplňovaným litrovým tříválce jsme si mohli novou edici během krátké jízdy vyzkoušet. Od dvou a půl tisíce otáček dokáže motor dodat autu vcelku příjemnou dynamiku i při obsazení vozu dvěma vcelku rostlými automobilovými redaktory. V nižších otáčkách se motor chová velice kultivovaně a trochu hrubší projev předvede až někde kolem čtyř tisíc otáček.

Nedá se však říci, že by byl syrovější zvuk motoru obtěžující – naopak působí vcelku příjemně a dodává vozu trochu uličnický charakter. Motor se opravdu docela povedl. Drobný problém verze GT Line vidím v lehké nerozhodnosti jejího zaměření. Přestože motoricky je vůz docela zajímavý, sportovnějšímu zážitku trochu podráží nohy neustálá snaha vštípit řidiči trochu toho ekologického smýšlení pobídkami k ekologickému řazení. V hodně nízkých otáčkách je vůz motor letargický a odezva na plyn je hodně vlažná. K extra zábavě za volantem nepřispívá ani sice přesné, ale přesto nepříliš komunikativní a lehké řízení.

Podvozek je přitom naladěný vcelku příjemně, je spíše tvrdší, ale nesnaží se z člověka na každé spáře vymlátit duši. Pokud jde o naladění podvozku, v případě všech edic došlo oproti minulé generaci k přeladění pružin a tlumičů. Standardní cee’d se zaměřil spíše na komfortní svezení a za volantem a působí na svou třídu vcelku konejšivě, přesto však velmi jistě. V případě verze GT naopak došlo k tvrdšímu naladění a zmiňovaná edice GT Line se naladěním podvozku snaží postavit někde mezi, spíše se však přiklání k modelu GT.

Text je výňatkem z článku Kia cee’d GT Line (2015): První jízdní dojmy napsaném pro Autoweb.cz

mk / 2015