Kia Cee’d GT-Line 1.0 T-GDI
1.0 I3 Turbo 88kW, 6MT, FWD
Kia Cee’d 1.6 CRDi
1.6 I4 TDI 94kW, 6MT, FWD
1.6 I4 TDI 94kW, 7AT, FWD
…
Symbolem letošního omlazení se pravděpodobně stane nová sportovněji střižená edice GT Line, kterou se automobilka snaží vzhledem i chováním přiblížit výkonnému model GT, avšak při zachování ekologického provozu. V nabídce bude jak s motorem 1,6 CRDi, tak s novým 1.0 T-GDI. A právě s přeplňovaným litrovým tříválce jsme si mohli novou edici během krátké jízdy vyzkoušet. Od dvou a půl tisíce otáček dokáže motor dodat autu vcelku příjemnou dynamiku i při obsazení vozu dvěma vcelku rostlými automobilovými redaktory. V nižších otáčkách se motor chová velice kultivovaně a trochu hrubší projev předvede až někde kolem čtyř tisíc otáček.
Nedá se však říci, že by byl syrovější zvuk motoru obtěžující – naopak působí vcelku příjemně a dodává vozu trochu uličnický charakter. Motor se opravdu docela povedl. Drobný problém verze GT Line vidím v lehké nerozhodnosti jejího zaměření. Přestože motoricky je vůz docela zajímavý, sportovnějšímu zážitku trochu podráží nohy neustálá snaha vštípit řidiči trochu toho ekologického smýšlení pobídkami k ekologickému řazení. V hodně nízkých otáčkách je vůz motor letargický a odezva na plyn je hodně vlažná. K extra zábavě za volantem nepřispívá ani sice přesné, ale přesto nepříliš komunikativní a lehké řízení.
Podvozek je přitom naladěný vcelku příjemně, je spíše tvrdší, ale nesnaží se z člověka na každé spáře vymlátit duši. Pokud jde o naladění podvozku, v případě všech edic došlo oproti minulé generaci k přeladění pružin a tlumičů. Standardní cee’d se zaměřil spíše na komfortní svezení a za volantem a působí na svou třídu vcelku konejšivě, přesto však velmi jistě. V případě verze GT naopak došlo k tvrdšímu naladění a zmiňovaná edice GT Line se naladěním podvozku snaží postavit někde mezi, spíše se však přiklání k modelu GT.
…
Text je výňatkem z článku Kia cee’d GT Line (2015): První jízdní dojmy napsaném pro Autoweb.cz
mk / 2015