Rubriky
den za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Jaguar XJ (X350)

V Jaguar ukrývající pod kapotou V8 o objemu 4.2 litru a kompresor jsem měl možnost se projet docela pořádně – na více než tisíc mil dlouhém tripu z Anglie do Opavy.

Jaguar XJR

4.2 V8 kompresor 294kW, 5AT, RWD

… od vyzvednutí druhého vozu jsem v XJRku sám a jedu v roli „pronásledovatele“, takže si v klidu užívám jízdu a pomalu se adaptuju na místní zvyklosti. Musím říct, že jet v autě za někým jiným je při prvních zkušenostech s řízením na levé straně asi ta nejlepší varianta. Prostě napodobujete to, co dělá vůz před vámi a budujete si nové jízdní návyky, aniž by vás v autě někdo zbytečně nervoval. Téměř 300 km dlouhá jízda vede téměř výhradně po dálnici a není na ní nic vyloženě zajímavého – snad s výjimkou visutého mostu Queens Elizabeth II. Bridge v Dartford Crossing, který s délkou 812 m a výškou 137 m přemosťuje Temži a dovoluje plout dále do Londýna i těm největším současným lodím. Výhled na osvětlené předměstí Londýna na vrcholku mostu nabízí alespoň trochu rozptýlení.

Cesta ubíhá hladce já si taky si trochu užívám vozu, byť na ostrovech auta vyloženě šetříme, abychom se vyhnuli zbytečnému riziku oprav nebo ještě hůře odtahu. Jaguar XJR z roku 2003 pod kapotou ukrývá kompresorem přeplňovaný motor V8 o objemu 4,2 litru, který ze sebe dokáže vymáčknout 395 koní, což velké limuzíně s váhou přes 1,7 tuny dokáže udělit zrychlení na stovku za 5,3 vteřiny. To samozřejmě nezkouším, síla motoru ale jde ale poznat při každém sebemenším pohnutí plynovým pedálem. XJRko dokáže bez zaváhání pořádně zabrat i v nízkých otáčkách na pětku.

Text je výňatkem z článku Poprvé v Anglii aneb jak jsme převáželi dva Jaguary

mk / 2021