Jaguar XF SV8
4.2 V8 kompresor 309kW, 6AT, RWD
…zhruba v půli cesty domů si prohazujeme auta a já si můžu konečně osahat o něco modernější Jaguar XF SV8 z roku 2008. Na XFku jde jasně vidět, že nejvíce v luxusních vozech zastarává elektronika. Zatímco XJRko mělo vychytávek tak nějak poskrovnu a důstojně zestárlo, aniž by uvnitř ztratilo šmrnc, XFko na je na tom trochu hůř. Kdysi moderní displej infotainmentu v dnešní době působí až zoufale, zabudovaná navigace je na dnešní poměry naprosto příšerná a vůz sice umožňuje spárování s telefonem pomocí Bluetooth, avšak jedná se pouze o spárování samotného telefonu pro hovory. Tehdy ještě nebylo běžné využívat telefony k přehrávání hudby, takže jsem zůstal odkázán na sluchátka. Pod kapotou XFka se ale nachází stejný kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru, tentokrát naladěný na 414 koní. Na hranici 4 tisíc otáček začíná být zvuk vyloženě opojný. V ten moment jsem autu s radostí odpustil nepříjemný zastaralý infotainment.
Hodiny i kilometry ubíhají. Cestou se ještě dvakrát prospáváme, ale se snižující vzdáleností od domova se i trochu sžíváme s oběma vozy, takže uznáváme za vhodné auta trochu protáhnout. Ani jednomu z vozů nedělá vyšší tempo problém. Vlastně je tomu spíše naopak, řítíme se po dálnici rychlostí pohybující se nad 200 km/h a oba vozy přitom působí naprosto nenuceně a uvolněně. Jízda je stále velice pohodlná, přestože se ani o jednom z vozů nedá tvrdit, že by byl příliš měkký. O tom se ostatně můžeme přesvědčit i poté co sjíždíme z dálnice na zakroucené polské okresky poblíž českých hranic.
…
Text je výňatkem z článku Poprvé v Anglii aneb jak jsme převáželi dva Jaguary
mk / 2019