Rubriky
hodina za volantem Quest 2019 - Stovka aut za jeden rok

Dacia Duster (2. gen)

Do praciček se mi krátce dostala mnohými zbožňovaná rumunská prachovka. Levná modla z východu je … no prostě levná. Chvílemi až laciná. Není to tragédie, ale neustále vám bude připomínat, že máte přesně to a jen a pouze to, za co jste si zaplatili. Tvrdé levné plasty, nepříliš komfortu, sedačku s krátkým sedákem, ošklivý infotainment, atd.

Dacia Duster 1.6 SCe

1.6 I4 84kW, 6MT, 4×4

Pokud chcete SUV “bo velké auto”, tak to ještě promyslete – uvnitř skutečně tolik prostoru není. Hlavně v porovnání s SUV vyráběných výhradně s předním náhonem. A nebo v porovnání s velkým kombíkem.

Podvozek je opravdu hodně měkký a houpavý. Trochu razantnější jízdu zvládne, zároveň Vás však od ní bude svým projevem neustále odrazovat. Motor / výkon nebudu detailněji hodnotit, s autem jsem jel spíše zlehka, ale při klidné jízdě celkem fungovat a dostačoval. Zásluhu na tom nese i velmi krátké zpřevodování s opravdu krátkou jedničkou, která trochu kompenzuje nedostatek sofistikovanějších terénních systémů (ovšem funguje to).

Pohon 4×4 bude v případě Dusteru velkou devízou – dokážu si jej představit jako slušný pracovní stroj do lesa. Jako městská stylovka tak nějak pokulhává, hlavně v tom směru stylovka – Duster je levné auto, všichni to ví, všichni to berou. Nikoho jím neohromíte a za cenu nového Dusteru seženete podstatně zajímavější ojetiny.

Své místo na trhu Dacia Duster určitě má, přijde mi spíš vtipné to, jak na ni někteří nahlíží a co z ní dělají. Ne, Duster opravdu není zrovna objektem touhy – moderními měřítky je to snesitelný vůz, ale nic víc. Na druhou stranu za těch 265 tisíc, na kterých Duster začíná, najdete v bazaru slušnou řádku vozů podstatně lépe vybavených a mnohem zajímavějších.

Pozn.: Jen pro představu, ona “snesitelná” verze, která se mi dostala do ruky už vyšla na 411 tisíc. Tahle suma se dá vážně utratit lépe.

mk / 2021