Rubriky
15 minut za volantem

BMW Z3

Se 103kW jednadevítkou pod kapotou teda dvakrát neohromilo, jakkoliv se mě bazarník snažil přesvědčit, že bomba “bo James Bond”. Ale Pierce Brosnan není Sean Connery a Z3 bez šestiválce prostě není to pravé. Oproti MX-5tce to navíc působí tak nějak tupě a odtažitě. Věřím, že s dvapětkou by to byla zajímavější jízda, ale takhle dost nuda…

BMW Z3 1.9

1.9 I4 103kW, 5MT, RWD

Když jsem si kupoval Mazdu MX-5, tak jsem měl možnost si vyzkoušet i BMW Z3. Do té doby jsem zet-trojku považoval za konkurenta Miaty, ale krátká jízda mě z tohohle omylu vyvedla.

Auto sice mělo pěkný výfuk Remus a znělo skutečně hezky, tím to ale všechno končilo. V porovnání s dvojkovou MX-5tkou byla Z3 strašně nekomunikativní a nezajímavá.

Za volantem tomu tak nějak chyběla ta správná míra zapojení a trocha více dramatu. Miata se stejně výkonným motorem prostě předvádí v malých rychlostech větší divadlo, je mrštnější a je s ní větší sranda.

Samozřejmě – 103kW bylo tehdy u Mazdy vrcholem tovární nabídky, zatímco BMW se s tímto výkonem pohybovalo jen těsně nad základní nabídkou. A to je právě ono – věřím, že Z3 bude fungovat, ale pod kapotou musí v tu chvíli být výkonnější řadový šestiválec, který trochu vynahradí více než metrák váhy navíc.

Foto jsem si tentokrát vypůjčil z oficiálních zdrojů.

mk / 2018