BMW X1 xDrive25i
2.0 I4 Turbo 170kW, 8AT, AWD
Tedy – přesto, že auta se základním tvarem brambory obecně moc v lásce nemám, nemůžu říct, že by mě X1 tolik “srala”. Při ježdění po městě to bylo docela příjemné, biturbo má docela sílu a přesto, že reakce na plyn měla trochu prodlevu, nebyla to žádná hrůza. Tradiční je moderní nešvar v podobě řízení bez odezvy. Celkem v pohodě byl i automat – na osm stupňů řadil vcelku plynule a rychle – rozhodně nemůžu říct, že by auto víc řadilo než jelo.
Trochu mi vadí fakt, že pod označením xDrive se tentokrát skrývá obyčejný haldex, který posílá na zadní kola nějakých 10% výkonu a to pouze při prokluzu… takže je to vlastně většinu času předokolka, ale marketing to musí zamaskovat.
Ale haldex sám o sobě špatný není, třeba Škodě Yeti ostudu v terénu nedělá. S překážkovou dráhou si autíčko docela poradilo … ale to není zrovna překvapení, přece s sebou nebude BMW vozit něco co auto nezvládne. Nastavená dráha sama o sobě je dostatečně bezpečná i pro amatéry – tipuju, že třeba boční náklon auto v reálu zvládne trojnásobný a možná i větší. Pokud jste už někdy terénem jeli tak Vás dráha v němém úžasu zrovna nezanechá, ale to, že auto zvládne vyjet v zimě kopec a přejede i nějakou tu polňačku vcelku dobře demonstruje. Třísekundová brzda pokud stojíte na svahu je fajn, systém sjíždění kopců taky.
Akce byla docela fajn a musím ocenit i instruktory, kteří se nesnažili člověku vnutit názor jak skvělé to auto je, ale byli spíše objektivní. Ne jak u testování Peugeotu 308 GT, kdy se mi borec snažil namluvit že ty jejich “binární” brzdy, které moc nejdou dávkovat jsou prostě sportovní… takže vlastně Subaru sportovní brzdy nemá, ale dědečkovská 207 s bídnou benzínovou jednačtyrkou asi jo…
Celkově vzato – horký favorit do mé garáže to není, ale na druhou stranu mě X1 tolik neuráží … což je v tomhle segmentu a faktu, že jsem prostě vybíravé otravné hovado docela úspěch…
Obrázek jsem si v tomto případě vypůjčil z oficiálních zdrojů.
mk / 2016