Rubriky
hodina za volantem

Subaru Levorg

Mou optikou chyběly Subaru Levorg pouze dvě věci. Manuální převodovka a mechanická ruční brzda. Ok, tu ručku bych možná i oželel, ale CVTčko odpustit nedokážu. Přitom mohl být Levorg opravdu výborným kombíkem s trochou toho sportovního charakteru.

Subaru Levorg 1.6 GT-S Sport

1.6 H4 turbo 128kW, CVT, AWD

V sobotu jsem měl v Kopřivnici možnost vyzkoušet si nové Subaru Levorg. Co o něm říct? Z rodinných aut mi přijde jako jedno z těch nejlepších. Řízení komunikuje, podvozek drží, interiér vypadá dobře, výkon je slušný, místa tam je dost i pro mě – skoro bych až řekl, že by to mohl být do budoucna jeden z mých favoritů, jenže… CVT a elektronická parkovací brzda : (

Mně se ta ruční brzda prostě nelíbí, působí to na mne spíš otravně – to samé platí o CVT. Virtuální stupně sice má, ale nemůžete si podřadit tak jak byste chtěl – v praxi to před zatáčkou vypadá tak, že zběsile mačkáte pačku dokud nepřestane auto pípat a nedovolí konečně podřadit – a to i v případě kdy je do omezovače jeste dost daleko.

V plné automatice je pak celkem váhavá, kickdown docela trvá, virtuální stupně používá, ale je to spíš pro lepší pocit – lépe to zní. Pro nějakou maminu na nákupy fajn, ale tohle je Subaru – tohle auto to prostě przní…

mk / 2015